یک‌شنبه 1 مهر 1403

انتصابات جدید در 2 گمرک بندری در بوشهر

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
انتصابات جدید در 2 گمرک بندری در بوشهر

معاون گمرک ایران در احکام جداگانه دو سرپرست برای گمرکات ریگ و بوالخیر از توابع استان بوشهر منصوب کرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلواتی معاونت توسعه مدیریت گمرک در احکام جداگانه دو سرپرست برای گمرکات بندری ریگ و بولخیر منصوب کرد.

بر این اساس در حکمی که اواخر شهریور ماه صادر شده، احمدرضا مزینی به عنوان سرپرست گمرک ریگ منصوب شده است.

از سوی دیگر معاون توسعه مدیریت گمرک ایران در حکمی دیگر اعظم سالاری را به عنوان سرپرست گمرک بولخیر منصوب کرده است.

لازم به ذکر است، چندی قبل فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف محموله پارچه قاچاق در بندر ریگ شهرستان گناوه خبر داد. این مقام مسئول اعلام کرده بود در بررسی شناور توقیف شده، 14 هزار و 400 متر معادل هزار و 200 کیلوگرم پارچه که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود، کشف شد.

با توجه به دغدغه دولت و قانون گذار برای نظارت شفاف بر ترخیص کالای ملوانی، مدیرت گمرکات بندری از جمله ریگ و بولخیر در استان بوشهر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. ترخیص کالای ملوانی از بنادر کوچک تر استان بوشهر با حواشی جدی مواجه بوده است.

چندی قبل رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از طرح جدید بر مبنای قانون برای مدیریت کالای ته لنجی و ملوانی از گمرکات جنوبی علی الخصوص گمرکات بوشهر خبر داده بود.

از سوی دیگر گمرک ریگ، واقع در توابع شهرستان گناوه در استان بوشهر، یکی از نقاط مهم در تأمین و تبادل کالاهای وارداتی و صادراتی در ایران است. با این حال، این گمرک در سال‌های اخیر با مجموعه‌ای از مشکلات و چالش‌های اساسی روبرو بوده است که نیازمند توجه سریع و جدی مسئولان است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گمرک ریگ، کمبود و نواقص جدی در زیرساخت‌هاست. فقدان تجهیزات مدرن و به‌روز، کالاها و محموله‌ها را با تأخیرهای طولانی مواجه می‌کند. این تأخیرها نه تنها باعث افزایش هزینه‌های تجاری می‌شود بلکه بروکراسی سنگینی را نیز به تجار تحمیل می‌کند.

با توجه به این حواشی ناظر گمرکات استان بایستی درخصوص وضعیت مدیرت گمرکات بندری و مدیریت کالای وارداتی در قالب ملوانی شفاف سازی کند.

انتصابات جدید در 2 گمرک بندری در بوشهر 2