شنبه 31 شهریور 1403

انتقاد احسان خرسندی از چمنیان و تمجیدش از تیمِ گاریدو

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
انتقاد احسان خرسندی از چمنیان و تمجیدش از تیمِ گاریدو

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان پرسپولیس انتقادات تندی را علیه سرمربی تیم نوجوانان ایران مطرح کرد.

- اخبار ورزشی -

احسان خرسندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: روند پرسپولیس با گاریدو فوق‌العاده است. از بازی اول با ذوب‌آهن هم مشخص بود. تیمی که در حین بازی چهار پنج بار تاکتیک خودش را عوض کند کاملاً مشخص است که چقدر تیم خوبی است. بازی با الاهلی هم اوج کار پرسپولیس بود. اگر گلی زودهنگام دریافت نمی‌کردیم حداقل پرسپولیس می‌توانست با امتیاز به ایران برگردد.

وی ادامه داد: من به خاطر علاقه‌ای که به تیم‌های مجتبی حسینی دارم، چند بازی آلومینیوم را دیده بودم. آلومینیوم تیمی است که همیشه تاکتیک دارد و با برنامه بازی می‌کند. روز گذشته هم همینطور بود، ولی قدرت پرسپولیس به این تیم چربید. تقریباً در تمام دقایق بازی پرسپولیس مالک زمین بود، دو گل زد و دو گلش هم مردود شد. نکته قابل اتکا این بود که پرسپولیس با اینکه جلو بود، ولی مثل سال‌های قبل در دقایق پایانی تحت فشار قرار نگرفت و بازی را مدیریت کرد.

بازیکن پیشین پرسپولیس در مورد خریدهای جدید این تیم و عملکرد خوب آنها توضیح داد: پرسپولیس در جاهایی که نیاز به بازیکن داشت برای لیگ ایران بهترین‌ها را جذب کرد. ژوائو را فعلاً 90 دقیقه ندیده‌ایم، ولی نشان داده مهاجم قابلی است. علیپور هم روز به روز در حال بهتر شدن است. او در بازی‌های قبل در امر موقعیت‌سازی خوب بود و خوشحالم که بالاخره پایش به گل باز شد. میلاد محمدی هم که فوق‌العاده است. ایوب (العملود) نیز خیلی تواناست. پرسپولیس قطعاً نسبت به بازیکنانی که از دست داده، بازیکنان بهتری را جذب کرده است.

خرسندی که به‌عنوان سرمربی تیم نوجوانان پرسپولیس فعالیت دارد در ادامه گفت‌و‌گو با تسنیم با گلایه از عباس چمنیان سرمربی تیم نوجوانان ایران و اردوهای اخیر این تیم گفت: فقط می‌توانم یک جمله بگویم، تیم من بدون ملی‌پوشان صدر جدول بود، اما با ملی‌پوشان به رده سوم سقوط کردیم! من نمی‌دانم چه اتفاقاتی در اردوی تیم ملی می‌افتد، چون بچه‌ها وقتی به تمرینات ما بر می‌گردند به شدت خسته هستند. من نمی‌دانم چه قول و قرارهایی در تیم ملی گذاشتند که بازیکن از دقیقه 60 راه می‌رود و به من می‌گوید من را تعویض کن! ظاهراً به آنها گفتند اگر در باشگاه‌تان مصدوم شوید قطعاً جام جهانی را از دست می‌دهید! بازیکنانی که از اردو تیم ملی برگشتند با بازیکنانی که رفتند اصلاً قابل مقایسه نیستند؛ یک مشت بازیکن جنگنده و تاپ تحویل چمنیان دادم، ولی متأسفانه یک مشت آهوی بی‌آزار تحویل گرفتم! تیم من در دو بازی قبل شش نفره بازی کرد و پنج بازیکن ملی‌پوشم هیچ نشانی از یک فوتبالیست را در زمین نداشتند.

«شما معتقد هستید عباس چمنیان به بازیکنان گفته است در تیم‌های باشگاهی فشار نیاورید و اگر مصدوم شوید جام جهانی را از دست خواهید داد؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: شاید مستقیم نگفته باشد، ولی قطعاً اتفاقاتی در اردوی تیم ملی افتاده است. قبلاً به بچه‌ها گفته بود اگر در باشگاه‌ها و مسابقات آسیاویژن مصدوم شوید شما را جام جهانی نمی‌برم. البته به یک شکل دیگر گفته بود و به بچه‌ها گفته بود لیاقت‌تان این است که در آسیاویژن بازی کنید نه جام جهانی! این را بچه‌ها به من گفتند. متأسفانه ذهن بچه‌ها درگیر تیم ملی است. چمنیان باید بداند که من چهار پنج ماه است با بچه‌ها کار می‌کنم و آماده تحویل تیم ملی دادم و اینطور برگشتن آنها در شأن باشگاه پرسپولیس نیست. به خاطر تعاملی که با تیم ملی دارم دوست نداشتم بچه‌ها را از تیم ملی محروم کنم. آقای محسن خلیلی (مدیر آکادمی پرسپولیس) اختیار تام به من داده بود که اجازه ندهم بچه‌ها به اردوی تیم ملی بروند، اما من به خاطر آینده بچه‌ها این کار را نکردم.