یک‌شنبه 8 مهر 1403

انتقاد رئیس کمیسیون قضایی مجلس از رسیدگی نسنجیده به طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
انتقاد رئیس کمیسیون قضایی مجلس از رسیدگی نسنجیده به طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دوفوریتی شدن طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار، اظهار داشت: نمی‌توان کاری به این مهمی را با سرعت اصلاح و تدوین کرد، چون قطعا سرعت باعث اشتباه در بررسی‌ها خواهد شد لذا انتظار داریم نمایندگان با اخذ نظرات کارشناسی دولت و کارشناسان امر، اقدامی سنجیده انجام دهند.

وی با بیان اینکه در ماده 61 آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح شده طرح دوفوریتی باید ظرف 48 ساعت در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد، گفت: این طرح به هیچ عنوان نباید با این روش مورد بررسی قرار گیرد و رسیدگی به آن باید به صورت دو شوری باشد.

وی رسیدگی غیرسنجیده به این طرح را موجب زیان سرمایه‌گذار و حتی کارگر برشمرد و گفت: چنانچه این رسیدگی‌ها خام باشد، می‌تواند به واحدهای تولیدی در کشور آسیب بزند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خطاب به نماینده متقاضی بررسی دو فوریت این طرح عنوان کرد: می‌تواند با استناد به تبصره (1) ماده (100) آیین‌نامه داخلی مجلس و جمع آوری 50 امضا این موضوع را در اولویت قرار دهیم و به بررسی آن بپردازیم تا کاری سنجیده و کارشناسی راهی صحن شود.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مجلس شورای اسلامی شوراهای اسلامی قانون این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است