جمعه 8 تیر 1403

انتقاد زاکانی از برخی نامزدها در مناظرات / علاقه دارند که ما به دهه 90 برگردیم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
انتقاد زاکانی از برخی نامزدها در مناظرات / علاقه دارند که ما به دهه 90 برگردیم

اقتصادنیوز: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت که برخی نامزدها در مناظرات علاقه دارند که ما به دهه 90 برگردیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه مردم مبتنی بر شرایط فعلی مصرف انرژی در کشور در طول سال تا 6 گرم یارانه طلا را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: بعد از دوره اصلاح قانون اساسی، هیچ دولتی در مختصات درست حرکت نکرد و نسبت درستی با نظام اسلامی، انقلاب، رهبری انقلاب و مردم را برقرار نکرد. شهید رئیسی این نسبت را درست کرد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی بود و چهارچوب‌هایی که منتقل کرد امروز بعد از 45 سال و اندی، آثار آن را در اقصی نقاط دنیا می‌بینیم که منطقه ما به عنوان گل مناطق جهان محل آسمانی رژیم گذشته و دروازه‌بانی از جلوگیری از نفوذ شرق بود.

زاکانی بیان کرد: اما امروز انقلاب اسلامی و ایران عزیز الهام بخش جهان و گره گشای مشکلات منطقه است و ما با ایجاد شرایط جدیدی در عرصه جهانی مواجه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: امروز گام‌های بلندی برداشته شده است اما آنچه که مهم است این است که ما بتوانیم با تکثیر یک الگوی موفق، یک تمدن نوین اسلامی را در جهان رقم بزنیم و ایجاد چنین الگویی نیازمند عمل و عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما امروز گام‌هایی را برداشته ایم اما فاصله معناداری را داریم به تعبیری که رهبر انقلاب فرمودند ما جنبه حداقلی از اسلام را عمل کرده‌ایم و هنوز راه طولانی در پیش داریم.

زاکانی گفت: اگر انقلاب اسلامی شعار آزادی، استقلال، عدالت و معنویت داد امروز ما در مسیری قرار داریم که بخش‌هایی از این طی شده و بخش عمده‌ای هنوز باقی است.

وی با اشاره به اینکه ما در چنین شرایط خطیری رئیس جمهور شهید این سید شهدای خدمت را از دست دادیم، بیان کرد: شهید بودن او هنوز اثر دارد به تعبیری که اسم حاج قاسم و خودش و شهادتش اثر داشت شهید رئیسی هم همین خواهد بود و از برکات او استفاده خواهیم کرد.

زاکانی تصریح کرد: حاصل کار این شهید بزرگوار این بود که بعد از دوره اصلاح قانون اساسی هیچ دولتی بر اساس درست حرکت نکرد یعنی با اسلام و نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب و مردم و با دوستان انقلاب در سراسر جهان و با دشمنان انقلاب نسبت درستی برقرار نکرد اما شهید رئیسی بزرگترین کاری که کرد این بود که این نسبت را درست کرد و این جهت درست شد.

وی گفت: لذا به هر جزئی از کار او که نگاه می‌کنیم برکاتی داشت. حاصل کاری تحویل گرفت و حاصل کاری که تحویل داد دوتا است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: یک مدت در مرحله ای بودیم که احتمال داشت بحرانی اتفاق بیفتد و امروز در مرحله‌ای هستیم که شرایط پایداری در کشور داریم البته در کنار این شرایط پایدار مشکلاتی هم وجود دارد.

زاکانی اضافه کرد: واقعیت این است که قبل از 33 ماه خدمت ایشان و بعد از آن کشور خیلی تفاوت داشت و کشور در یک موضع خیلی خوبی قرار گرفت اما نقایص و معایب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خود شهید رئیسی هم واقف بود که باید کاری کرد که تحولی در کشور صورت بگیرد، عنوان کرد: امروز شرایطی که در مناظرات و رقابت‌ها وجود دارد حمایت از این دارد که برخی از دوستان علاقه دارند که ما به همان شرایط دهه 70 برگردیم که این مختصات را مجدداً به هم بزنیم.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه نامزدهای انقلابی این است که بتوانند هم یک برنامه جامع و خوبی ارائه کنند و هم بتوانند این برنامه را بر مبانی استوار کرده باشند که با مبانی انقلاب اسلامی همجنس و همسنخ باشد و بتوانند آن مسیر را بروند.

زاکانی تصریح کرد: آنچه که ما انجام دادیم این بود که اولاً انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی رسوخ و تحول ایجاد کرد و نظام اسلامی را شکل داد اما در حوزه فرهنگ، اقتصاد و اجتماع تحول چندانی رقم نخورد.

وی افزود: هر آسیبی که ما اینجا می‌خوریم به این دلیل است که نام و چهارچوب درستی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و اجتماع نداریم.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.