یک‌شنبه 15 مهر 1403

انتقاد مدیر کل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد از عدم حضور مدیران کل در جلسات

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انتقاد مدیر کل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد از عدم حضور مدیران کل در جلسات

مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد از عدم حضور مدیران کل در جلسات انتقاد کرد و گفت: مدیران دستگاه ها و ادارات دولتی از جلسات امور بانوان استقبال نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس سیده عاطفه السادات مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح توانمند سازی زنان گفت: برای انجام هر کار و فعالیتی باید چشم انداز داشته باشیم و در آن راستا فعالیت کنیم، امور بانوان در نظر دارد طرح هایی را با همکاری دستگاه ها و ادارات و سپاه فتح اجرایی کند.

مدیرکل امور بانوان بیان کرد: مردم استان مشکلات زیادی دارند و برای حل مشکلات روحیه جهانی و انقلابی نیاز است و بتوانیم گامی مثبت برداریم. وی افزود: 4 طرح توسط امور بانوان برنامه ریزی شده است و یک شهرستان به عنوان پایلوت انتخاب می شود، توانمند سازی و اشتغال زنان یکی از این طرح ها است لازم است ظرفیت های استان در این راستا شناسایی شود و با محوریت زنان نیازمند انجام شود. وی گفت: گاها دیده می شود اموزش هایی انجام می شود اما آنگونه که باید انجام شود نمی شود، نیاز است فنی و حرفه ای در مناطق مختلف استان آموزش های لازم را بدهند و بتوانیم به این زنان تسهیلاتی را پرداخت کنیم. وی گفت: گاها دیده می شود که زنان ما در نقاط مختلف آگاهی از ابتدایی ترین مسائل بهداشتی ندارند و در این زمینه نیاز است آموزش های لازم انجام شود انجام غربالگری یکی از مواردی است که مورد توجه ماست. مدبر نژاد عنوان کرد: تهیه بسته های بهداشتی برای این زنان بسیار ضروری است و نیاز است دستگاه ها همراهی و همکاری لازم را داشته باشند از ظرفیت اردوهای جهادی نیز می توان در این موارد استفاده کرد. وی افزود: بحث خانواده موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد ازدواج، ارتقای روابط زن و شوهر، آگاهی به زنان در برخی مسائل مواردی است که برنامه هایی در نظر گرفته شده است. مدیر کل امور بانوان استانداری گفت: آسیب های اجتماعی هر منطقه باید شناسایی شود و ما متناسب با هر موضوع کارگاه های آموزشی مختلفی برگزار می شود. وی با انتقاد از عدم حضور مدیران کل در این جلسه گفت: مسائل زنان نباید نادیده شود این عدم حضور به معنای نادیده گرفتن مسائل و مشکلات زنان است مشاور امور بانوان در جلسه حضور پیدا میکند اما به دلیل عدم داشتن اختیار نمی تواند تصمیمی بگیرد و وعده ای بدهد. هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امور بانوان یک رویکرد مثبت و علمی را آغاز کرده است که همراهی همه دستگاه ها و ادارات را می طلبد، 10 طرح در حوزه بانوان ارایه شده است و چهار طرح در اولویت اجرایی قرار داده شده است. وی با اشاره به چهار طرح امور بانوان گفت: توانمند سازی و اشتغال زنان با محوریت مشاغل خانگی بحث توانمند سازی در حوزه بهداشت، توانمند سازی زنان در روابط خانواده، سازماندهی زنان خود سرپرست و پیش گیری از آسیب های اجتماعی چهار طرح ارایه شده است. هاشمی گفت: آسیب های اجتماعی خانواده ها را تهدید می کند، ما شاهد کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق هستیم تهدیداتی که وجود دارد همه خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد. وی گفت: بحث خودکشی هایی که وجود دارد نیز نشان می دهد بخش اعظمی از خودکشی ها در حوزه زنان است کارهایی انجام شده است اما رضایت بخش نیست ما رتبه دوم خودکشی در کشور را داریم. معاون استاندار بیان کرد: شهرستان چرام به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح ها استفاده می شود نیاز است همه دستگاه ها همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و این برنامه ها به خوبی در استان اجرا شود.

انتهای پیام /