جمعه 1 تیر 1403

انتقاد پورمحمدی از برنامه هفتم: اگر طبق برنامه هفتم مردم 7 سال و نیم هیچ نخورند و هیچ‌جا نروند واقعا صاحب خانه می شوند؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
انتقاد پورمحمدی از برنامه هفتم: اگر طبق برنامه هفتم مردم 7 سال و نیم هیچ نخورند و هیچ‌جا نروند واقعا صاحب خانه می شوند؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برنامه لوازم و ملزوماتی دارد، باید واقع‌بینانه باشد و شرایط اجرا فراهم باشد، گفت: باید ابزار مادی و انسانی و ظرفیت‌های اجتماعی هم فراهم باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: مشکل برنامه‌ریزی کشور این است که در مجموع کمتر از 35 درصد برنامه‌های توسعه کشور اجرا شده است. این مسئله‌ای جدی است چون برنامه برای اجراست.

او افزود: برخی می‌گویند مدیران و مجریان دقت ندارند، اما شاید نظام برنامه‌نویسی مشکل دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برنامه لوازم و ملزوماتی دارد، باید واقع‌بینانه باشد و شرایط اجرا فراهم باشد، گفت: باید ابزار مادی و انسانی و ظرفیت‌های اجتماعی هم فراهم باشند. گاهی حوادث غیر مترقبه مانند سیل پیش می‌آید، یا جنگ در خارج مرزها پیش می‌آید که باید ریسک مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود اما کمتر به این مسائل توجه می‌شود.

پورمحمدی ادامه داد: اکنون در دنیا تدوین برنامه‌های 5،6 ساله منسوخ شده، و یک یا دو ساله در نظر گرفته می‌شود، چون هنر تنظیم برنامه، تطبیق بودجه است و در عین حال سرعت تحولات در دنیا زیاد است.

در ادامه گزیده سخنان پورمحمدی می آید:

*به طور مثال اکنون برنامه را مجلس و دولت دیگری نوشته و تصویب شده است، اما دولت دیگری می‌خواهد آن را اجرا کند و مردم هم با توجه به شعار و برنامه‌های کاندیدا رأی می‌دهند و ممکن است آن برنامه‌ها مظابق با شعارهایش نباشد که مشکلاتی را در اجرا و نظام برنامه ایجاد می‌کند.

ادامه دارد...

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1920213