چهارشنبه 11 مهر 1403

انجام حدنگاری اراضی کشاورزی استان‌ها تا پایان سال

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
انجام حدنگاری اراضی کشاورزی استان‌ها تا پایان سال

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تلاش جهت انجام حدنگاری اراضی کشاورزی استان‌ها تا پایان سال خبر داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تلاش جهت انجام حدنگاری اراضی کشاورزی استان‌ها تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست بررسی وضعیت حدنگاری اراضی کشاورزی استان‌های پایین‌تر از میانگین کشور با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه این استان‌ها در پیشبرد حدنگاری اراضی کشاورزی، گفت: مدیران کل استانی با ارسال تیم‌های ویژه به واحدهای ثبتی با تراز پایین در حدنگاری باید به صورت ویژه عملکرد این واحدها را بررسی کنند.

وی افزود: حضور میدانی مدیران و سرکشی مداوم از واحدهای ثبتی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قضائی و اجرایی و همچنین ارتباط با ائمه جمعه و جماعت برای تبیین آثار و مزایای حدنگاری برای عموم مردم در پیشبرد این امر نقش مؤثری دارد و هر جا که شاهد رشد در شهرستان‌ها هستیم رؤسای واحدهای ثبتی از ظرفیت شورای شهر، دهیار، شهردار بهره گرفتند.

صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز در این نشست گفت: در اجرای حدنگاری تمامی استان‌های کشور بر اساس عملکرد در شاخص‌های مختلف حدنگاری به سه گروه تقسیم شده‌اند.

وی افزود: با توجه به میانگین کشوری که 70 درصد تعریف شده است گروه اول استان‌هایی که از لحاظ مساحت بالای 80 درصد هستند. گروه دوم استان‌های بین میانگین کشوری تا 80 درصد و گروه سوم استان‌های پایین‌تر از میانگین کشوری بوده که امروز عملکرد این استان‌ها بررسی شد.

کشاورز در پایان گفت: گروه سوم باید با برنامه محوری تدابیری اتخاذ کنند که تا پایان سال حدنگاری اراضی کشاورزی را به پایان برسانند.