چهارشنبه 18 مهر 1403

انجمن حمایت از زندانیان نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انجمن حمایت از زندانیان نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد

سعید جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان گفت: خدمات انجمن حمایت از زندانیان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های زندانی دار است تا زمینه ارتکاب جرم در بین این خانواده‌ها منتفی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه 5 خرداد روز حمایت از خانواده زندانیان، سعید جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اعلام داشت: در راستای سیاست های عالی دستگاه قضایی برای حمایت از خانواده زندانیان انجمن حمایت از زندانیان شهرستانهای لردگان و خانمیرزا در سال 1400 تا کنون اقدامات مفیدی جهت کاهش آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان و رفع مشکلات ایشان داشته است.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان با تشریح اقدامات صورت گرفته اعلام کرد: از ابتدای سال تا کنون مبلغ 620 میلیون ریال مساعدت مالی و معیشتی به خانواده زندانیان صورت گرفته است. وی افزود: در سال 1400 تاکنون تعداد 3 دستگاه تبلت جهت استفاده آموزشی فرزندان زندانیان، تعداد 99 سبد کالا، بن خرید کالا (به ارزش 220 میلیون ریال) به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهداء گردید و کمک های نقدی نیز جهت تسویه قبوض هزینه های آب و برق و گاز خانواده های نیازمند زندانیان پرداخت گردید و همچنین با استفاده از ظرفیت های قانونی موافقت گردید که باقی مانده حبس تعداد 40 نفر زندانی در قالب اشتغال به کار سپری شود تا این زندانیان ضمن رهایی از زندان با اشتغال در یک فعالیت شغلی مفید باقی مانده حبس شان را در کنار خانواده سپری نمایند و با تلاش صورت گرفته بدهی مالی دونفر زندانی که صرفا به علت بدهی مالی در زندان بوده اند نیز به طلبکاران ایشان پرداخت گرید و موجبات آزادی ایشان فراهم شد. دادستان شهرستان لردگان، با تاکید بر اینکه کلیه خانواده های زندانیان که مقیم شهرستانهای لردگان و خانمیرزا هستند، صرف نظر از زندان محل تحمل حبس زندانی می توانند از خدمات انجمن حمایت از زندانیان بهره مند شوند افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه تعدادی از خانواده های زندانیان زندان لردگان تحت پوشش خدمات انجمن حمایت هستند خانواده های برخی دیگر از زندانیان که در دیگر زندان های استان و حتی خارج از استان تحمل حبس می نمایند ولی خانواده ایشان در شهرستان های لردگان و خانمیرزا اقامت دارند تحت پوشش خدمات انجمن حمایت هستند. عضو هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان به سرکشی از خانواده های زندانیان در طول سال نیز اشاره داشت و گفت: به منظور آشنایی بیشتر با مشکلات خانواده های زندانیان با محوریت و برنامه ریزی انجمن حمایت از زندانیان، مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان در طول سال به صورت مستمر با حضور در منزل خانواده های زندانیان نسبت به بررسی مشکلات ایشان و تلاش جهت رفع این مشکلات اقدام م نمایند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان در پایان افزود: هدف از اقدامات انجمن حمایت از زندانیان کاهش آسیب های اجتماعی در بین خانواده های زندانی دار است تا زمینه ارتکاب جرم در بین این خانواده ها منتفی شود. انتهای پیام /