شنبه 1 اردیبهشت 1403

اندی: با برنامه‌ریزی فدراسیون بدمینتون می‌توانید المپیکی‌های بیشتری داشته باشید / هدف آسیا ارتقاء سطح مربیان است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اندی: با برنامه‌ریزی فدراسیون بدمینتون می‌توانید المپیکی‌های بیشتری داشته باشید / هدف آسیا ارتقاء سطح مربیان است

رئیس کمیته توسعه بدمینتون آسیا، گفت: مربیان ایران تجربه زیادی دارند، اما هدف آسیا و جهان ارتقاء سطح آنهاست.

- اخبار ورزشی -

اندی که برای پنجمین بار به ایران می‌آید و تدریس دوره مربیگری سطح یک جهان را برعهده دارد در خصوص این دوره مربیگری به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، گفت: خیلی خوشحالم مربیان از شهرهای مختلف در این دوره شرکت کرده‌اند. این دوره مربیگری درخصوص مسائل و آموزش‌های ابتدایی برای کارهای مربیگری است که چطور ورزشکاران را آماده کنند و مورد ارزیابی قرار دهند و چطور راهکارهایی را پیدا کنند که به اهدافی که می‌خواهند دست پیدا کنند.

وی هدف از برگزاری این دوره مربیگری بدمینتون را ارتقاء مربیان دانست و تصریح کرد: هدف اصلی این دوره که از طرف آسیا و جهان طراحی شده این است که سطح مربیگری را در بین مربیان بتواند ارتقاء دهد من می‌دانم خیلی از مربیانی که اینجا هستند تجربه بسیار زیادی دارند اما اینکه به صورت برنامه‌ریزی شده بتوانند برنامه‌ها را بویژه در میان ورزشکاران جوان اجرا کنند خیلی مهم است و هدف ما این است که علاوه بر این تجربه به صورت آکادمیک هم این مسائل را در اختیار مربیان قرار دهیم.

رئیس کمیته توسعه بدمینتون آسیا به تلاش بازیکنان کشورمان در مسابقات جام فجر اشاره کرد و گفت: من هر بار در مسابقات جام فجر به ایران می‌آمدم اما سال گذشته این شانس را نداشتم که در مسابقات باشم. من تلاش بازیکنان ایران را می‌دیدم امسال هنوز شانس دیدن بازیکنان ایران را نداشتم اما با توجه به سطح مربیان فکر می‌کنم روز به روز بهتر می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط حضور ورزشکاران ایران در بازی‌های المپیک را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: با توجه اینکه المپیک رویداد بزرگی است نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم همه چیز بستگی دارد به برنامه‌ریزی‌های خوب فدراسیون دارد مثل ثریا آقایی که با برنامه‌ریزی‌های فدراسیون و آسیا موفق شد به بازی‌های المپیک راه پیدا کند اگر فدراسیون این برنامه‌ریزی را تا المپیک بعدی ادامه دهد می‌تواند نفرات بیشتری در المپیک داشته باشند.

پایان مسابقات تور جهانی تنیس زیر 18 سال با قهرمانی امیرعلی علی‌قوام محمدرضا توکلی سرمربی تیم ملی تنیس شد افتتاح 5 زمین تنیس در مجموعه توچال شهرستان شمیرانات + تصاویر