جمعه 8 تیر 1403

انیمیشن پیکسار «تلماسه» را گرفت / «درون بیرون 2» پرفروش‌ترین شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
انیمیشن پیکسار «تلماسه» را گرفت / «درون بیرون 2» پرفروش‌ترین شد

«درون بیرون 2» با عبور از فروش «تلماسه: قسمت دوم» به پرفروش‌ترین فیلم 2024 در آمریکای شمالی بدل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انیمیشن جدید پیکسار با فروش روز جمعه خود موفق شد تا در هشتمین روز اکرانش عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا را از آن خود کند.

مهر نوشت: این فیلم که تا اینجا هیچ نشانی از کاهش سرعت فروش خود نشان نداده رکوردهای مختلفی به جا گذاشته و روز جمعه با رسیدن فروشش به بیش از 283 میلیون دلار، فیلم «تلماسه 2» را با فروش کلی 282.1 میلیون دلار در داخل آمریکا، پشت سر گذاشت.

«درون بیرون 2» پنجشنبه فروش جهانی خود را به 481.4 میلیون دلار رساند تا روز جمعه از مرز 500 میلیون دلار در سطح جهانی عبور کند.

در آمریکای شمالی، انتظار می‌رود مجموع فروش «درون بیرون 2» تا یکشنبه و پشت سر گذاشتن دومین آخر هفته اکرانش به 350 میلیون دلار برسد و با احتساب فروش جهانی تا پایان یکشنبه به رقم 650 تا 700 میلیون دلار برسد. «تلماسه: قسمت دوم» با فروش 711.8 میلیون دلار در سطح جهان هنوز پرفروش‌ترین فیلم سال را حفظ کرده‌است.

دیزنی و پیکسار پس از چند شکست تجاری با این انیمیشن نفسی تازه کرده‌اند. این فیلم موفق شده تا عنوان دومین افتتاحیه پرفروش یک فیلم انیمیشن در تاریخ سینمای آمریکا را از آن خود کند و با 154.2 میلیون دلار حتی از «برادران سوپر ماریو» هم بالاتر رفت و پشت سر «شگفت‌انگیزان 2» ایستاد و با فروش 295 میلیون دلار در سطح جهانی عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن در اولین آخر هفته اکران در تاریخ را هم کسب کرد. در عین حال «درون بیرون» به اولین فیلم پس از «باربی» بدل شد که پس از پاندمی بیش از 100 میلیون دلار در افتتاحیه خود در آمریکا فروخته است.

از رکورشکنی‌های دیگر «درون بیرون 2» این بوده که رکورد پرفروش‌ترین دوشنبه و سه‌شنبه تاریخ سینمای آمریکا برای یک فیلم انیمیشن را که تاکنون در اختیار «شگفت‌انگیزان 2» بود شکست و از رقم آن فیلم با فروش 27 میلیون دلار در سال 2018 گذشت.

این فیلم به کارگردانی کلسی مان دنباله‌ای بر انیمیشن «درون بیرون» در سال 2015 است و فیلم‌نامه آن توسط مگ لفاوه و دیو هولستین نوشته شده است. «درون بیرون 2» توسط پیکسار ساخته شده و دیزنی مسئولیت اکران آن را برعهده دارد. داستان این انیمیشن یک سال پس از وقایع قسمت قبل اتفاق می‌افتد و ماجراهای رایلی را دنبال می‌کند که هم‌زمان با ورود به 13 سالگی و دوران بلوغ، تغییرات روحی و عاطفی را تجربه می‌کند. ایمی پولر، فیلیس اسمیت، لوییس بلک، تونی هیل، لایزا لاپیرا، مایا هاک، ایو ادبری، ادل اگزارکوپولوس و پال والتر هاوزر صداپیشه‌گان این انیمیشن هستند.

22057

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1923159