جمعه 30 شهریور 1403

اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست

یک بازار نقل و انتقالات داغ و شلوغ در پیش است. در اروپا حالا که تکلیف شاه‌مهره بازار، کیلیان امباپه، مشخص شده چند بمب دیگر در آستانه انفجار هستند.

به گزارش "ورزش سه"، امسال تابستان باید به یک واقعیت توجه داشته باشیم: فوتبال بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد به کیلیان امباپه خلاصه نمی‌شود. تا شروع رسمی بازار نقل و انتقالات کمتر از یک ماه باقی مانده و از همین حالا چند نام بزرگ و جذاب منتظر تیمهایی جدید هستند.

برخی از آنها چند ماهی است مشغول مذاکره با بزرگترین باشگاه‌ها هستند و بدون شک رقم نقل و انتقال عده‌ای از آنها نجومی خواهد بود. در این گزارش به ستاره‌هایی خواهیم پرداخت که بمب‌های نقل و انتقالات تابستان پیش رو خواهند بود.

اوسیمن: مهاجم، 25 ساله، ناپولی مهاجم نیجریه‌ای چه در زمین فوتبال و چه بیرون از زمین شخصیتی قوی دارد و بعد از درگیری‌های شدیدی که با رئیس باشگاه ناپولی داشته حالا در آستانه جدایی است. رئیس ناپولی اخیرا اعتراف کرد و گفت:" از تابستان گذشته می‌دانستیم که او می‌رود. مذاکرات تمدید ما طول کشید و البته فضایی دوستانه داشت ولی از همان موقع می‌دانستیم که تابستان آینده اوسیمن به رئال مادرید، پاری سن ژرمن یا یک تیم انگلیسی خواهد رفت". اوسیمن بند آزادسازی 130 میلیون یورویی دارد و اخیرا به آرسنال و چلسی لینک شده است.

برونو گیمارش، هافبک، 26ساله، نیوکسل این ستاره برزیلی در ماه اکتبر تمدید کرد ولی شایعات درباره جدایی او از نیوکسل و انتقالش با مبلغی نجومی تمامی ندارد. او دو سال و نیم پیش با 42 میلیون یورو خریداری شد و گفته می‌شود حالا با دو برابر این مبلغ فروخته خواهد شد. پاری سن ژرمن و سیتی گیمارش را دوست دارند. تکلیف این ستاره بعد از کوپا آمه‌ریکا مشخص خواهد شد.

ژاوی سیمونز، هافبک تهاجمی، 21ساله، پاری سن ژرمن این پدیده فوتبال اروپا فصل گذشته در آیندهوون درخشید و این فصل هم در بوندس‌لیگا درخشان ظاهر شد و با 10 گل و 15 پاس گل در لایپزیش نشان داد یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های اروپا است. او امسال تابستان به تیم اصلی‌اش پاری سن ژرمن برشته ولی به نظر می‌رسد در برنامه‌های انریکه جایی ندارد. او به احتمال زیاد به صورت دائمی به لایپزیش می‌پیوندد یا بازیکن بارسا خواهد شد. فراموش نکنید که او محصول آکادمی لاماسیا و بزرگ شده بارسلونا است.

کواراتسخلیا، وینگر چپ، 23ساله، ناپولی کوارا فصل گذشته پدیده اول اروپا بود. با اینکه در این فصل عملکرد او کمی افت داشت ولی علت را باید در افت کلی سطح ناپولی دانست. به نظر می‌رسد پی‌اس‌جی قانع شده که او جانشین ایده‌آل کیلیان امباپه است. ایجنت او حتی گفته که پیشنهادی رسمی از باشگاه پاریسی دریافت کرده است. همه چیز حالا به رئیس ناپولی بستگی دارد که مشخصا گفته در صورتی که پیشنهاد پی‌اس‌جی بالای 100 میلیون یورو باشد مذاکره را آغاز خواهد کرد.

اولیسه، وینگر راست، 22ساله، کریستال پالاس او بدون شک یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان لیگ برتر است. اولیسه تابستان گذشته در یک قدمی پیوستن به لیورپول یا چلسی بود اما در نهایت در پالاس ماندگار شد. بی‌بی‌سی می‌گوید کریستال پالاس امسال او را به پیشنهاد 70 میلیون یورویی خواهد فروخت.

ازه، هافبک تهاجمی، 25 ساله، کریستال پالاس او هم مثل زوجش در پالاس، اولیسه، تابستان پارسال در حال جدایی بود ولی در نهایت ماندگار شد. سیتی امسال هر طور شده او را می‌خواهد. مثل اولیسه، پالاس برای او هم 70 میلیون یورو می‌خواهد ولی این رقم برای خیلی از باشگاه‌های لیگ برتری بیش از حد بالا است.

گیوکرس، مهاجم، 25 ساله، اسپورتینگ او از پدیده‌های این فصل اروپا است. کسی که اسپورتینگ از چمپیونشیپ انگلیس شکارش کرد و در فصلی که گذشت برای تیم پرتغالی 43 گل به ثمر رساند. مثل خیلی از ستاره‌های درخشان این فصل قیمت او دست‌کم 100 میلیون یورو خواهد بود ولی تیمهایی که به دنبال یک مهاجم حساب پس داده هستند حتما با اسپورتینگ مذاکره خواهند کرد. تیمهایی مثل آرسنال، چلسی و اتلتیکو مادرید.

فریمپونگ، دفاع راست، 23 ساله، لورکوزن شاید تنها ستاره بزرگی که لورکوزن امسال تابستان از دست خواهد داد. بیلد می‌گوید فریمپونگ حتما می‌رود. بند آزادسازی او 40 میلیون یورویی است که برای خرید یکی از بهترین ستاره‌های تیم ژابی واقعا عالی است. او بیش از یک دفاع راست سنتی، وینگر راست است و باید دید فصل آینده در کدام تیم بزرگ به میدان می‌رود.

لنی یورو، دفاع وسط، 18 ساله، لیل او در فصلی که گذشت آنقدر درخشید که مورد توجه دو تا از بزرگترین باشگاه‌های دنیا قرار گرفت: پی‌اس‌جی و رئال مادرید. هر دو باشگاه چند ماه است برای او می‌جنگند ولی به نظر می‌رسد کفه ترازو به نفع پاریسی‌ها سنگین‌تر است. الخلیفی در لندن با مالک لیل مذاکره کرد و قیمت او حدود 60 میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

ایون تونی، مهاجم، 28 ساله، برنتفورد یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر به خاطر محرومیت 8 ماهه در نتیجه قماربازی عملا فصل را از دست داد. محرومیت او از دو فصل پیش شروع شده بود و به همین خاطر بود که تونی تابستان گذشته جایی نرفت. ایوان تونی از ژانویه برگشت و کمی بعد چند باشگاه تماس با برنتفورد را شروع کردند: آرسنال و چلسی مقاصد احتمالی این ستاره هستند.

دنی اولمو، هافبک، 26ساله، لایپزیش یکی از پرخواهان‌ترین بازیکنان بازار تابستانی امسال. اول به خاطر کیفیت بالای اولمو و دوم به این خاطر که از اواسط جولای باشگاه‌های دیگر می‌توانند دنی را با پرداخت 60 میلیون یورو به لایپزیش به خدمت بگیرند. به نظر می‌رسد خرید او با این قیمت برای باشگاه‌های لالیگا سخت باشد ولی لیگ برتری‌ها هیچ مشکلی با این رقم نخواهند داشت. به احتمال زیاد دنی اولمو را فصل آینده در انگلیس خواهیم دید نه در آلمان.

ششکو، هافبک، 21ساله، لایپزیش مهاجم اسلووونیایی هم امسال خواهان زیادی دارد. او حتی گفته که دوست دارد آینده‌اش تا پیش از شروع یورو مشخص شود. تیمهایی از انگلیس و ایتالیا با او و ایجنتش در حال مذاکره هستند. با اینحال لایپزیش پیش از این به او پیشنهاد تمدید داد ولی ششکو می‌خواهد جدا شود. ارزش بازار او 50 میلیون یورو ارزیابی شده است.

پاکتا، هافبک، 26ساله، وستهم تا چند هفته پیش همه انتظار داشتند او در تابستان با رقمی بزرگ به باشگاهی بزرگ منتقل شود ولی ناگهان همه چیز در ابهام رفت چرا که او توسط لیگ برتر به دستکاری در نتایج و قماربازی متهم شد. باید دید نتیجه تحقیقات چه می‌شود ولی اگر اتفاقی علیه او نیفتد پاکتا احتمالا راهی سیتی خواهد شد.

دیگر ستاره‌های مهم: فرانکی دی‌یونگ، ژوائو نوس، داروین نونیز، رافائل لیائو و دیگران

اینها ستاره‌هایی هستند که شایعات درباره‌شان وجود دارد ولی انتقال‌شان قطعی نیست. دستمزد دی‌یونگ برای بارسا مشکل‌ساز است و با اینکه او خودش قصد جدایی ندارد بارسلونا بدش نمی‌آید از دستمزد او خلاص شود. در آنفیلد شایعاتی درباره جدایی داروین نونیز بعد از کوپا به گوش می‌رسد و پاری سن ژرمن اگر نتواند کواراتسخلیا را از چنگ ناپولی در بیاورد به سراغ میلان و رافائل لیائو خواهد رفت.

اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 2
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 3
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 4
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 5
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 6
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 7
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 8
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 9
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 10
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 11
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 12
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 13
اوسیمن، کوارا، گیمارش، فریمپونگ و 13 ستاره / بمب‌های تابستان اروپا: فوتبال فقط امباپه نیست 14