یک‌شنبه 6 آبان 1403

اولین شکست روبرتو مارتینس / اسلوونی 2-0 پرتغال: بازگشت رونالدو و برادران به زمین!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اولین شکست روبرتو مارتینس / اسلوونی 2-0 پرتغال: بازگشت رونالدو و برادران به زمین!

پرتغال در شب بازگشت رونالدو به ترکیب، در بازی دوستانه مقابل اسلوونی با نتیجه 2-0 شکست خورد.

به گزارش "ورزش سه"، پرتغال به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی یورو امشب در بازی‌ای دوستانه مهمان اسلوونی بود. شاگردان روبرتو مارتینز که هفته گذشته در اولین بازی دوستانه فیفا دی مارس موفق شدند سوئد را 5-2 شکست بدهند امشب در اسلوونی هم منتظر یک برد روحیه‌بخش بودند اما درست برعکس این انتظار 2-0 شکست خوردند.

درحالی‌که کریستیانو رونالدو در بازی مقابل سوئد حضور نداشت امشب او به ترکیب سلسائو بازگشته و از ابتدا در مرکز خط حمله به میدان رفته بود. کریستیانو بر خلاف انتظار عملکرد خوبی نداشت و شاید به همین علت بود که پرتغال در طول مسابقه هیچ نشانه‌ای از یک تیم خطرناک و زهردار نداشت و در بیست دقیقه پایانی دو بار دروازه‌اش را باز شده دید.

ویدئو: 328399

نیمه اول بازی شاهد نمایش کسالت‌بار دو تیم بود و حداقل فرصت روی دروازه‌ها ایجاد شد. شاگردان روبرتو مارتینز البته مالکیت توپ را در اختیار داشتند ولی مالکیت صرف و ناتوانی در ایجاد فرصت‌های جدی در کل دقایق نیمه اول در سبک بازی پرتغال دیده می‌شد.

اسلوونی در این نیمه مشخصا به استفاده از ضدحمله‌ها امید داشت ولی در طول 45 دقیقه حتی یک بار هم نتوانست برای رویی کاستا در درون دروازه مزاحمت ایجاد کند.

بهترین شانس نیمه اول در اختیار ژوائو فلیکس قرار گرفت. ارسال خوب کانسلو به تیر دوم فلیکس را در موقعیت گلزنی قرار داد ولی والی او دقت لازم را نداشت. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. دو تیم در حال ترک زمین متوجه بودند که در نیمه دوم برای شکستن تساوی باید در یک‌سوم دفاعی حریف خلاق‌تر و فعا‌ل‌تر باشند.

اسلوونی در اوایل نیمه دوم یکی از بهترین موقعیت‌های مسابقه تا این لحظه را به دست آورد. اشتباه خط دفاعی پرتغال باعث شد توپ در موقعیتی خطرناک به مهاجمی خطرناک به نام ششکو برسد. پیشروی و شوت این مهاجم اسلوونی از روی خط محوطه جریمه می‌رفت وارد گوشه بالای دروازه پرتغال شود که کاستا با حرکتی عالی توپ را دفع کرد.

دومین فرصت جدی اسلوونی در این نیمه توسط آدام گنزدا چرین به گل تبدیل شد تا پرتغال شوکه شود. از بخت بد کریستیانو رونالدو این گل روی اشتباه او به ثمر رسید چرا که این کریستیانو بود که با لو دادن توپ باعث شد ضدحمله اسلوونی کلید بخورد. سلار که توپ را در اختیار داشت ششکو را صاحب توپ کرد و پاس تک‌ضرب او درون محوطه جریمه به چرین رسید. چرین موقعیت تک به تک با دروازه‌بان را از دست نداد تا اسلوونی پیش بیفتد.

پرتغال دو دقیقه بعد به از سر گذراندن این شوک نزدیک شد اما تیر دروازه ناجی اسلوونی شد. پاس ویتینا در سمت راست با ارسال خوب نوس به محوطه جریمه همراه شد. ژوائو فلیکس در تیر دوم از راه رسید و ضربه سری خطرناک به سمت دروازه فرستاد اما توپ به تیر دروازه برخورد کرد.

در دقیقه 80 اتفاقی افتاد که پرتغالی‌ها نمی‌توانستند باورش کنند. استویانوویچ در میانه محوطه جریمه السنیک را به خوبی پیدا کرد و این ستاره اسلوونی با حرکات تکنیکی برای خودش فضاسازی کرد و در نهایت شوت پای راست پرقدرت او در تیر نزدیک به تور دروازه سلسائو بوسه زد.

بازی در نهایت با همین دو گل دیرهنگام با برتری 2-0 اسلوونی به پایان رسید تا پرتغال بر خلاف پیروزی در بازی قبل مقابل سوئد، در شب بازگشت رونالدو به ترکیب تیم ملی نمایش دلچسبی نداشته باشد.

اولین شکست روبرتو مارتینس / اسلوونی 2-0 پرتغال: بازگشت رونالدو و برادران به زمین! 2
اولین شکست روبرتو مارتینس / اسلوونی 2-0 پرتغال: بازگشت رونالدو و برادران به زمین! 3
اولین شکست روبرتو مارتینس / اسلوونی 2-0 پرتغال: بازگشت رونالدو و برادران به زمین! 4