دوشنبه 9 مهر 1403

اولین مرکز نوآوری کاتالیست کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اولین مرکز نوآوری کاتالیست کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در مراسمی با حضور رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مجید عبدوس رئیس دانشکده شیمی و به همت شرکت دانش بنیان سروینو، فعال در حوزه تولید و صادرات کاتالیست، اولین مرکز نوآوری و فناوری کاتالیست کشور در صنعت نفت و گاز در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در مراسمی با حضور رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مجید عبدوس رئیس دانشکده شیمی و به همت شرکت دانش بنیان سروینو، فعال در حوزه تولید و صادرات کاتالیست، اولین مرکز نوآوری و فناوری کاتالیست کشور در صنعت نفت و گاز در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

نخستین مرکز نوآوری و فناوری میان رشته‌ای صنعت کاتالیست با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مساحتی در حدود 200 متر مربع در یکی از ساختمان‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تجهیز و آماده پذیرش تیم‌های دانشگاهی و استارتاپ‌ها در رشته‌های مهندسی و مدیریتی می‌شود.

کاتالیست یکی از صنایع استراتژیک و پیشرفته است و شرکت دانش بنیان سروینو طی یک دهه گذشته دستاورد‌های درخشانی برای کشور به ارمغان آورده؛ چرا که ضمن خودکفایی و رفع نیاز داخل، صادرات محصولات پیشرفته و فوق تخصصی کاتالیست را داشته است.

این شرکت دانش بنیان، تولیدکننده و صادرکننده انواع کاتالیست‌های مورد استفاده در صنایع پتروشیمی، پالایش نفت و فولاد بوده است.