شنبه 31 شهریور 1403

او می‌خواهد ثابت کند جانشین کروس است / رستگاری امره جان: میلی‌متری به یورو رسید و گل زد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
او می‌خواهد ثابت کند جانشین کروس است / رستگاری امره جان: میلی‌متری به یورو رسید و گل زد!

امره جان که در دقیقه 80 جانشین تونی کروس شده بود با ضربه‌ای تماشایی در وقت‌های تلف شده گل پنجم آلمان را وارد دروازه اسکاتلند کرد.

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی درخشان پنج گله آلمان مقابل اسکاتلند در افتتاحیه یورو 2024 هم شاهد گلزنی جوان‌ترین ستاره‌های این جام و هم شاهد گلزنی یکی از مسن‌های یورو بود.

فلوریان ویرتز و جمال موسیالا به عنوان جوان‌ترین ستاره‌های آلمان و امیدهای آینده فوتبال این کشور دو گل آلمان را به ثمر رساندند ولی در وقتهای اضافه انتهای بازی نوبت به یکی از ستاره کهنه‌کار این کشور امره جان بود که او هم نامش را در فهرست گلزنان این تورنمنت ثبت کند.

جالب اینجا است که امره جان در دقیقه 80 زمانی که آلمان 4-0 از حریف جلو بود به جای تونی کروس وارد زمین شد. ستاره کهنه‌کار دیگری که برای آخرین بار با پیراهن آلمان در یک تورنمنت به میدان رفته و چندی پیش از رئال مادرید و فوتبال خداحافظی کرده بود.

امره جان در دقیقه 90+3 یک گل تماشایی زد تا نشان دهد فوتبالش هنوز تمام نشده است. حمله آلمان‌ها توپ را در مرکز محوطه جریمه اسکاتلند به توماس مولر که او هم یار تعویضی بود رساند و مولر امره جان را بیرون از محوطه دید و صاحب توپ کرد. شوت دقیق و تماشایی او به منتهی‌الیه گوشه دروازه تیر آخر بر پیکر بی‌رمق اسکاتلند 10 نفره بود و پیروزی 5-1 را نصیب آلمان‌ها کرد.

ویدئو: 345524

جالب اینجا است که امره جان، کاپیتان 30 ساله دورتموند، در فهرست اولیه ناگلزمان برای یورو حضور نداشت ولی سه روز پیش مصدومیت ناگهانی پاولوویچ، ستاره جوان بایرن و ترک اردوی تیم ملی توسط او باعث شد ناگلزمان امره را به تیم ملی دعوت کند.

او می‌خواهد ثابت کند جانشین کروس است / رستگاری امره جان: میلی‌متری به یورو رسید و گل زد! 2
او می‌خواهد ثابت کند جانشین کروس است / رستگاری امره جان: میلی‌متری به یورو رسید و گل زد! 3
او می‌خواهد ثابت کند جانشین کروس است / رستگاری امره جان: میلی‌متری به یورو رسید و گل زد! 4