دوشنبه 9 مهر 1403

اگر مدرس خیابانی نجومی‌بگیر بوده باید به رئیس‌جمهور اطلاع داده شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اگر مدرس خیابانی نجومی‌بگیر بوده باید به رئیس‌جمهور اطلاع داده شود

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری دانشجو، در رابطه با واکنش منفی نسبت به برخی انتصابات در دولت سیزدهم، گفت: دولت بر اساس تشخیص، منش و برنامه‌هایی که دارد افرادی را که با خودش هماهنگ است و فکر می‌کند برایش کارایی دارد، انتخاب و انتصاب می‌کند.

وی ادامه داد: انتخاب و انتصاب از اختیارات دولت است و ما نمی‌توانیم بر اساس اینکه چه کسی با چه کسانی در گذشته ارتباط داشته، قضاوت و انتقاد کنیم. این از اختیارات دولت است و بر اساس تشخیص خودش افراد را انتخاب می‌کند؛ این طور نیست که افرادی که انتخاب می‌شوند، همه‌شان با سلیقه ما تطبیق داشته باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: لذا نمی‌توان روی این نظرات بحث کرد که این فرد خوب است یا بد، یا این انقلابی است یا غیر انقلابی، میزان وضعیت فعلی اشخاص است. اگر دولت تشخیص دهد که فردی می‌تواند کاری کند، آن انتصاب صورت می‌گیرد و در عمل مشخص می‌شود که بازدهی فرد چه مقدار است. اگر عملکرد فرد بد باشد، عزل صورت می‌گیرد که طبیعتا عزل یک استاندار خیلی راحت است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی معتقدند مدرس خیابانی، استاندار جدید سیستان و بلوچستان، جزو نجومی بگیرهای دولت روحانی بوده، بیان کرد: اگر واقعا تشخیص داده شود که این فرد در گذشته نجومی بگیر بوده، باید به رئیس جمهور اطلاع داده شود؛ شاید واقعا رئیس جمهور به این موضوع واقف نباشد. لذا این وظیفه هر انسانی است که بر اساس تشخیص خودش اگر متوجه شد فردی اشتباه می‌کند و اطلاعات لازم را ندارد، باید رئیس جمهور را مطلع کند تا اقدامات لازم صورت گیرد.