شنبه 2 تیر 1403

ایتالیا 2 - 1 آلبانی / اینتری‌ها اشتباه وحشتناک هم‌تیمشان را جبران کردند + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ایتالیا 2 - 1 آلبانی / اینتری‌ها اشتباه وحشتناک هم‌تیمشان را جبران کردند + فیلم

چهارمین دیدار یورو 2024 و دومین دیدار گروه B موسوم به گروه مرگ این مسابقات، بین تیم‌های ایتالیا و آلبانی برگزار شد که آتزوری موفق شد با نتیجه دو بر یک پیروز شود.

ایتالیایی‌ها 18 سال پس از جدال خاطرانگیزشان مقابل آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 2006 آلمان در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک که منجر به برتری دو بر صفر آتزوری و صعود به فینال جام جهانی 2006 شده بود، بار دیگر به دورتموند و این ورزشگاه سفر کردند تا نخستین بازیشان را در یورو 2024 مقابل آلبانی برگزار کنند، اما خیلی زود با یک اشتباه وحشتناک از دی مارکو مدافع اینتر، غافلگیر شدند.

تنها 23 ثانیه پس از سوت آغاز مسابقه در ورزشگاه وست‌فالن، ندیم بایرامی، هافبک تهاجمی تیم ملی آلبانی دروازه مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا را باز کرد. پرتاب اوت اشتباه و بلند فدریکو دی‌مارکو به داخل محوطه جریمه خودی با توپ‌دزدی بازیکن 25 ساله ساسولو همراه شد و او بلافاصله توپ را پشت سر دوناروما به تور دروازه ایتالیا کوبید.

اشتباه دی‌مارکو در رساندن توپ به باستونی باعث شد آلبانی دومین حضور خود در جام ملت‌های اروپا و بازگشت به این رقابت‌ها بعد از 8 سال را با گل جشن بگیرد. بایرامی رکورد سریع‌ترین گل به ثمر رسیده در تاریخ 17 دوره‌ای جام ملت‌های اروپا را جابه‌جا کرد؛ رکورد قبلی با یک دقیقه و 5 ثانیه در اختیار دمیتری کریچنکو قرار داشت که در جریان دیدار با یونان در یورو 2004 تیم ملی روسیه را پیش انداخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ایتالیا بعد از دریافت گل، سراپا حمله شد و در دقیقه 11 الساندرو باستونی دیگر مدافع اینتر، توانست اشتباه هم تیمش اش را جبران کند و روی سانتر پلگرینی با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ایتالیا، اما با این نتیجه قانع نبود و به حملاتش ادامه داد تا اینکه در دقیقه 16 نیکولو بارلا هافبک تیم اینتر گل دوم را روی یک شوت محکم به ثمر رساند تا اینتری‌ها نقش اول این مسابقه باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ایتالیا بعد از زدن گل برتری بازی را آرام کرد، اما همچنان موقعیت‌های گلزنی داشت که از دست رفت. در 20 دقیقه پایانی مسابقه، لاجوردی پوشان با تعویض‌های دفاعی اسپالتی کاملا در لاک دفاعی رفتند و باعث شد آلبانی به خصوص در دقیقه 90 صاحب فرصت‌های گلزنی بسیار خطرناک شود که با خوش شانسی مدافع عنوان قهرمانی، تبدیل به گل نشد.

با این پیروزی، ایتالیا 3 امتیازی شد و در رتبه دوم گروه B و پشت سر اسپانیا در پایان هفته نخست قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال