شنبه 14 مهر 1403

ایجاد پایانه صادرات محصولات‌کشاورزی در آستارا مطالبه تجار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایجاد پایانه صادرات محصولات‌کشاورزی در آستارا مطالبه تجار است

آستارا - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی در آستارا مطالبه تجار و بازرگانان است و این طرح در کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی استان تصویب شده‌است.

فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح ریلی آستارا - آستارا اظهار کرد: از طریق این پایانه، محصولات کشاورزی گیلان و مازندران به خارج از کشور صادر خواهد شد و زمین مورد نظر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح مشخص شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته 410 میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرک آستارا صادر شده و بیشتر آنها محصولات کشاورزی بوده است و 75 درصد صادرات گیلان از شهرستان آستارا صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اجرای فیبر نوری، توسعه راه های مواصلاتی، اصلاح محوطه گمرک، توسعه پایانه بار، ایجاد پارکینگ کامیون های صادراتی، ایجاد انبارهای مناسب پایانه های ریلی، زمینی و بندری از دغدغه های فعالان اقتصادی در آستاراست.

دلق پوش اظهار کرد: در سال گذشته 12 هزار میلیارد ریال برای حمایت از واحدهای تولیدی گیلان پرداخت شد و امسال این اعتبار افزایش خواهد یافت و کمبود نقدینگی و نبود مواد اولیه از مشکلات فعالان حوزه تولید در گیلان است.

وی ادامه داد: گیلان به لحاظ رفع موانع واحدهای تولیدی، رتبه سوم کشور را دارد و 85 هزار نفر در سه هزار واحد صنعتی استان، شاغل هستند و ظرف 2 سال آینده 50 هزار فرصت شغلی جدید در گیلان ایجاد خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 53 واحد صنعتی که اغلب در شهرک صنعتی آن استقرار یافته، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*