سه‌شنبه 17 مهر 1403

ایران از امروز میزبان سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو سازمان اکو است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ایران از امروز میزبان سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو سازمان اکو است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ سومین اجلاس وزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو از امروز به میزبانی ایران برگزار می‌شود. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هدف از برگزاری این اجلاس را برای رسیده به راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو دانسته و گفته بود: چندی قبل برای بررسی آخرین وضعیت امور مربوط به این نشست، دیداری با دبیر کل محترم سازمان اکو داشتیم و از تلاش‌هایشان در این خصوص تقدیر کردم.

گفتنی است، این سازمان 52 سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شده و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو از قدرت نفوذ بالایی برخوردار است. در حال حاضر 10 کشور عضو این سازمان هستند و کشورهایِ پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضوِ مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگ‌های هستند.

لازم به ذکر است؛ عصر امروز سه شنبه 20 تیرماه، وزاری ارتباطات ایران و پاکستان در حاشیه این اجلاس با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد؛ همچنین، در روزهای 21 و 22 تیرماه وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در نشست گفتگوهای سیاسی وزرا در حوزه آینده دیجیتال در تبادل نظر خواهند کرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

سازمان همکاری های اکو فناوری دیجیتال این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ایران از امروز میزبان سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو سازمان اکو است 2