یک‌شنبه 15 مهر 1403

ایران خودرو یکه تاز مشتری آزاری

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ایران خودرو یکه تاز مشتری آزاری

سیاست های غلط دولت ها در خصوص واردات خودرو طی چندین سال گذشته سبب شده که دو شرکت انحصاری خودرو ساز هر طور که دلشان بخواهد با مردم رفتار کنند و احدی هم یارای مقابله با آنها را ندارد.

در این میان اما شرکت ایران خودرو گوی سبقت را از رقیب خود که نه از رفیق خود ربوده و برای وقت و پول مشتری پشیزی ارزش قائل نیست.

به عنوان ذره‌ای از تجاوز به حقوق مشتری، موردی را جهت استحضار خوانندگان محترم عرض می کنم.

در شهریور ماه جهت تعیین وقت تعویض سپر عقب و شیشه جلو یک دستگاه هایما (تولید و تحت گارانتی ایران خودرو) به نمایندگی 5099 ایران خودرو مراجعه کردم. اولین پرسشم از کارشناس مربوط این بود که آیا قطعات مورد نظر موجود است یا نه؟ که پاسخ مثبت بود.

متعاقب آن برای اول مهر برایم تعیین وقت کردند. اول مهر خودرو را به نمایندگی مذکور بردم و پس از سیر مراحل پذیرش، خودرو را از من تحویل گرفتند و پیامکی مبنی بر انجام کار طی یک روز برایم ارسال شد که منطقی هم هست. اما نه تنها یکروزه انجام نشد بلکه 2 روز بعد پیامکی به دستم رسید که بازه زمانی انجام کار را بیش از یک ماه تعیین کردند برای پیگیری چرایی موضوع با تلفن امور مشتریان نمایندگی تماس گرفتم که در پاسخ فرمودند چون مربوط به امور صافکاری است باید با شماره موبایل کارشناس مربوط تماس بگیرید.

با کارشناس مربوط که تماس گرفتم در کمال تعجب گفتند هنوز شیشه از شرکت نیامده و باید منتظر شیشه باشیم که هفته آینده به دستمان می رسد.

با پیگیری های مکرر از جمله تلفن هایی که اکثرا بی پاسخ بود نهایتا ده روز بعد خودرو را به اینجانب تحویل دادند. اما این پایان ماجرا نبود.

سرتاسر خودرو را خط و خش انداخته بودند و وقتی اعتراض کردم گفتند باید با همان کارشناس مربوط تماس بگیرید. تماس گرفتم پاسخ ندادند. به من گفتند تماس را پاسخ نمی دهد به ایشان پیامک بزنید. پیامک هم زدم پاسخ ندادند.

مدت زیادی را با پای شکسته در نمایندگی منتظر ایشان ماندم و در عین حال هم مکرر تماس گرفتم و هم پیامک دادم اما متأسفانه علیرغم اینکه در نمایندگی حضور داشتند نه به دفتر ترخیص مراجعه کردند و نه تلفن ها و پیامک ها را پاسخ دادند. ومن چون با توجه به وضعیت جسمانی امکان اینکه بیشتر در نمایندگی بمانم را نداشتم مجبور شدم با خودرو سراسر خط و خش و معیوب نمایندگی را ترک کنم.

اکنون پرسش من از وزارت محترم صمت و نمایندگان محترم مجلس این است که مگر مدعی نیستید که خودروهای تولید داخل قطعات آن توسط تولید کنندگان داخلی تولید و تأمین می شود؟ مگر مدعی نیستید که نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش را در شأن مشتریان ارائه می دهند؟ مگر مدعی نیستید که در خصوص خودرو هیچگونه وابستگی به هیچ کشوری ندارید؟ نمایندگی که قطعه ندارد به چه مجوزی خودرو مشتری را در نمایندگی نگه می دارد تا یک زمانی قطعه به دستش برسد؟ آسیب رساندن عمدی به خودرو مشتری جزء کدام منشور اخلاقی شرکت های خودروساز است؟ بی توجهی به اعتراض مشتری نسبت به ظلمی که به او شده چه توجیهی دارد؟ این چه وضع رفتار با مشتری است؟ اصلا مشتری شرکت ایران خودرو چه ارزش و جایگاه و پایگاهی در سیستم هزارتو و بی سرو ته ایران خودرو دارد؟ کی قرار است مردم ایران طعم سواری بی درد سر یک خودرو را بچشند؟

نفوذ و قدرت مافیای شرکت های خودروسازی چقدر زیاد است که هیچکس را یارای مبارزه با آن نیست؟ شما را به خدا کمی، فقط کمی برای این مردم که تا پای جان پای این نظام ایستاده اند ارزش قائل باشید. به عنوان یک شهروند، از سازمان‌های نظارتی به خصوص سازمان بازرسی کل کشور استدعا می کنم جهت جلوگیری از بدبینی بیشتر مردم نسبت به نظام اسلامی تا خیلی دیر نشده به این مسائل ورود کنند.

23223

کد خبر 1967438