یک‌شنبه 8 مهر 1403

ایران در حوزه هوافضا در رتبه اول خاورمیانه و در جایگاه یازدهم در جهان قرار دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ایران در حوزه هوافضا در رتبه اول خاورمیانه و در جایگاه یازدهم در جهان قرار دارد

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به دانش ساخت ماهواره‌، سنجش از راه دور و نیز ماهواره‌برها و با پرتاپ ماهواره به فضا جایگاه ایران در عرصه فناوری فضایی دنیا به شدت ارتقا یافته به طوریکه کشور ما در منطقه با اقتدار رتبه اول و در دنیا رتبه 11 را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ پیشرفت علمی ایران در حوزه های مختلف علم و فناوری پس از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، بخصوص در حوزه های فناوری پیشرفته که محققان ایرانی جایگاه بسیار خوبی در منطقه و حتی در دنیا دارند؛ از جمله فناوری هایی که می توان به پیشرفت چشمگیر ایران در این فناوری اشاره کرد فناوری فضایی است که جایگاه کشورمان در رتبه های جهانی نشان دهنده این پیشرفت است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران ماهواره‌های مختلفی را به فضا پرتاب کرده و جایگاه ایران در عرصه فناوری فضایی دنیا ارتقا یافته است.

توسعه فناوری فضایی از 25 سال گذشته در ایران آغاز شده و محققان ایرانی به دانش ساخت ماهواره‌، سنجش از راه دور و نیز ماهواره‌برها دست یافتند به طوریکه کشور ما در منطقه با اقتدار رتبه اول و در دنیا رتبه 11 را به خود اختصاص داده و به چرخه کامل فناوری فضایی دست یافته ایم.

محققان کشورمان بارها از آمادگی برای طراحی و ساخت ماهواره با کاربردهای مختلف خبر داده اند و با این روند مردم ایران می توانند به پیشرفت بیشتر ایران در صنعت فضایی در سال های آینده امید داشته باشند.

انتهای پیام /

ایران در حوزه هوافضا در رتبه اول خاورمیانه و در جایگاه یازدهم در جهان قرار دارد 2