چهارشنبه 6 تیر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری تسنیم

کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین راه برای شناسایی مناطق مستعد بیابان‌زایی و ایجاد راهکارهایی جهت پیشگیری و کاهش سرعت آن در ایران، استفاده از فناوری سنجش از دور و داده‌های ماهواره‌ای است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره طلوع 3 و ماهواره ناهید 2 تا چند ماه آینده خبر داد. وی اعلام کرد که بلوک انتقال مداری و نخستین پرتاب تحقیقاتی منظومه شهید سلیمانی در سال 1403 انجام خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

ماهواره ظفر2 به عنوان یک ماهواره دانشگاهی و یکی از پروژه‌های مهم فضایی ایران قرار است در سال جاری به فضا پرتاب شود؛ ماهواره ظفر 2 یک ماهواره سنجشی با قابلیت‌های متفاوت، طراحی و ساخته شده است.

خبرگزاری تسنیم

ماهواره سنگین‌وزن طلوع 3 یک ماهواره سنجشی است که مراحل ساخت آن به پایان رسیده است؛ این ماهواره قابلیت ارسال تصاویری با دقت 5 متر (تک طیفی) و 10 متر (رنگی) را دارد همچنین امکان الحاق "رادار دهانه مصنوعی" (سار) بر روی ماهواره طلوع 3 وجود دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک شیء ناشناخته که توسط فضاپیمای چین به مدار راه یافته، می‌تواند یک زیرماهواره یا سخت‌افزار باشد که پیش از خروج هواپیما از مدار و بازگشت آن به زمین رها شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برتری آمریکا در فضا موجب شده تا رقبای واشنگتن، یعنی پکن و مسکو برای خنثی‌کردن این برتری وارد رالی فضایی شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برتری آمریکا در فضا باعث شده تا رقبای واشنگتن، یعنی چین و روسیه برای خنثی‌کردن این برتری وارد رقابت فضایی شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرتضی گرشاسبی، اکثر مردم وقتی نام ماهواره را می‌شنوند شاید از کاربردهای روزمره‌ای که مدام با آن سروکار دارند و ارتباط این کاربردها با ماهواره ذهنیتی نداشته باشند و برای خیلی از مردم این سوال مطرح شود که پرتاب ماهواره چه سودی برای زندگی ما خواهد داشت؟ شاید دور از ذهن خیلی‌ها باشد اما واقعیت این است که بسیاری از عوامل اطراف ما در شبانه روز که...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار علی بلالی امروز در اختتامیه رویداد «جام رسانه امید» با بیان اینکه امروز موشک‌هایی با برد 2 هزار کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای داریم، اظهار کرد: شکست‌های بسیاری در صحنه ایجاد این توان داشتیم، اما از دور خارج نشدیم و از میدان به در نرفتیم. امروز موشک‌های ما همگی نقطه‌زن هستند و این با امید و دانش‌آفرینی و تکیه بر توان جوانان به دست آمده است. وی...

خبرگزاری تسنیم

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ما به قله‌های فناوری‌های فضایی هم خواهیم رسید و این امر با تلاش و پیگیری جوانان‌مان به نتیجه نهایی می‌رسد.

خبرگزاری تسنیم

جلسات کارگروه‌های تخصصی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با محوریت «هوشمندسازی»، «ارتباطات»، «ماهواره» و «امنیت سایبری» به ریاست سید محمد کرباسی و با حضور اعضاء کارگروه‌ها برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

دوره آموزشی بین‌المللی تعیین سطح و نوع کشت محصولات کشاورزی توسط متخصصان مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران برای کشورهای عضو ایزنت (شبکه بین‌الدولی اسلامی در علوم و فناوری فضایی (ISNET)) برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

پروژه درخت علم و فناوری فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه‌های مهندسی فضایی، مدیریت، علوم فضایی، کاربرد و بهره‌برداری تدوین شده است که این پروژه راهنما و چارچوبی برای همکاری‌های پژوهشی مورد نیاز با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اتمام نمونه دوم ماهواره پارس1، تکمیل تست‌های نهایی ماهواره ناهید2 و سامان1 و آماده‌سازی آنها برای پرتاب و نیز تجاری‌سازی دستاوردها در سطح بین‌المللی از دیگر برنامه‌های مهم پژوهشگاه در سال 1403 است.

خبرگزاری تسنیم

پژوهشگاه فضایی ایران 22 محصول دانش‌بنیان بسیار مهم را تولید کرده است که این محصولات، به عنوان سرریز فناوری پژوهشگاه فضایی ایران محسوب می‌شوند.

وب‌گاه عصر ایران

این پروژه موسوم به PASTA(دستگاه استریلیزاسیون و تصفیه هوای پلاسما) از همان فناوری پلاسمای مورد استفاده در فناوری‌های فضایی نظیر موaک «فالکون 9» شرکت اسپیس‌ایکس استفاده می‌کند.