دوشنبه 23 مهر 1403

ایران و صربستان بر گسترش همکاری‌های آموزشی و علمی دو کشور تأکید کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایران و صربستان بر گسترش همکاری‌های آموزشی و علمی دو کشور تأکید کردند

بلگراد - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش و علوم و فناری صربستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد بر این امکان که فضا برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه آموزشی و علوم وجود دارد، تأکید کردند.

به گزارش ایرنا، «ملادن شارچویچ» شامگاه پنجشنبه یکم خرداد در دیدار با «رشید حسن پور» با اشاره بر اینکه می توان همکاری های دو کشور در زمینه آموزش و پرورش و علوم را بهبود و گسترش داد، گفت که صربستان و ایران می توانند به ویژه در زمینه تبادل دانشجو و همکاری بین دانشگاهی همکاری خود را توسعه دهند.

وی همچنین زمینه همکاری در بخش علوم را از دیگر زمینه های همکاری بین صربستان و ایران بر شمرد.

وزیر اموزش و پرورش و علوم و فناوری صربستان با اشاره به اینکه همکاری هایی در زمینه آموزش عالی بین دو کشور وجود دارد، افزود که تعدادی از دانشجویان ایرانی در صربستان در چارچوب برنامه «در صربستان تحصیل کن» مشغول تحصیل هستند و در ضمن علاقه برای افزایش تعداد دانشجو نیز وجود دارد.

سفیر کشورمان در صربستان نیز در این ملاقات گفت که جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه روابط با صربستان در تمامی زمینه ها است به ویژه در حوزه آموزشی و علوم و فناری که در زمره اولویت های هر کشور برای توسعه و پیشرفت محسوب می شوند.

حسن پور با اشاره به علاقمندی ایران برای توسعه همکاری در زمینه های مختلف و روابط خوب با صربستان گفت که همکاری در زمینه آموزشی و علوم، پلی برای ایجاد دوستی دو کشور است.

یاد آور می شود که سفیر کشورمان در بلگراد چندی پیش با وزیر کار و امور اجتماعی صربستان دیدار داشتند که در این ملاقات طرفین تاکید کردند که فضای مساعد برای ادامه گسترش همکاری های ایران و صربستان در موضوعات مورد علاقه دو کشور مساعد و هموار است.