شنبه 31 شهریور 1403

ایران یازدهمین تولیدکننده بزرگ کفش در دنیاست

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ایران یازدهمین تولیدکننده بزرگ کفش در دنیاست

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت با بیان این که در تولید انواع زیره کفش به 90 درصد عمق ساخت داخل رسیده ایم گفت: ایران رتبه یازدهم از نظر کمیت تولید کفش را در جهان داراست.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن گرجی گفت: در تولید انواع زیره کفش به 90 درصد عمق ساخت داخل رسیده ایم؛ بخش عمده‌ای از آن پلی اورتان و بخشی دیگر پی وی سی است که در پتروشیمی‌های داخل کشور تولید و عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در بخش رویه کفش نیز از چرم طبیعی و مصنوعی تولید داخل استفاده می‌شود.

وی گفت: صنعت کفش، صنعتی اشتغالزاست با حداقل استفاده از حامل‌های انرژی که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود؛ ایران رتبه یازدهم از نظر کمیت تولید کفش را در جهان داراست و بازار صادراتی محصولات تولیدی، حدود 100 میلیون دلار است و امیدواریم بتوانیم مشکلاتی مثل تعهد ارزی را برای صنعت کفش به صورت منطقه‌ای فراهم کنیم.

گرجی ادامه داد: با توجه به اینکه اندازه بنگاه‌ها در این صنعت کوچک است، موضوع خوشه سازی و تشکیل شرکت‌های صادراتی برای تامین مواد اولیه و ماشین آلات می‌تواند کمک شایانی به این صنعت کند؛ همچنین با همکاری سازمان صنایع کوچک خوشه‌های متعددی شناسایی شده و خیلی از آن‌ها اجرا و به پایان رسیده است، بعضی هم شناسایی شده و در حال پیگیری برای اجرا هستند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت گفت: ماشین آلات تزریق زیره "پی یو" کاملا توسط سازندگان ایرانی ساخته می‌شود و نه تنها نیاز بازار داخل را تامین می‌کنند بلکه به برخی از کشور‌های منطقه صادرات هم داشته اند البته برای بخشی از ماشین آلات دوخت طبیعتا واردات انجام می‌شود، زیرا موضوع بازسازی و نوسازی ماشین آلات در دستور کار است.