چهارشنبه 11 مهر 1403

ایمان، وحدت و رهبری از عوامل مهم پیروزی انقلاب بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع

قزوین - ایرنا - ایمان، وحدت و رهبری از عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که امام راحل با اتحاد آنها در کنار هم باعث ایجاد آن شدند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در همایش فجرآفرینان انقلاب فاطمی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: بدون شک جامعه روحانیت در کنار سایر اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی برعهده داشت تا جایی که ما امروز نیز شاهد بروز این نقش در جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب آحاد جامعه به سه دسته روشنفکر، ضد انقلاب و دسته سوم نیز نسبت به حوادث بی‌تفاوت بودند اما دسته نخست که شامل روحانیون، دانشگاهیان و بازاریان بودند با آگاه ساختن دسته سوم توانست پایه گذار پیروزی انقلاب باشد.

وی ادامه داد: البته ما به امدادهای غیبی همواره اعتقاد داشته‌ایم تا جایی که این مساله باعث شده بارها در غفلت و یا بی تفاوتی لطف خدا شامل حال ما شود تا پیروز باشیم مثل حادثه طبس.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز جامعه از روحانیت و مبلغان دینی انتظار دارد که با توکل به آیات الهی و روایت‌هایی از امدادهای غیبی وعده‌های قرآن کریم را بازگو کنند، افزود: امروز باید با استفاده از آیات قرآنی آینده را پیش بینی کنیم تا وعده‌های الهی را در جامعه خود محقق سازیم.

*س_برچسب‌ها_س*