جمعه 28 اردیبهشت 1403

ایمنی و کیفیت جاده های جزیره قشم افزایش می یابد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ایمنی و کیفیت جاده های جزیره قشم افزایش می یابد

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از انعقاد تفاهم این سازمان و منطقه آزاد قشم با هدف تحقق توسعه پایدار در جزیره قشم و ارتقای ایمنی و کیفیت جاده های مواصلاتی سطح جزیره خبر داد.

دنیای اقتصاد - قشم: داریوش امانی در این زمینه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه بین سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع احداث، تعریض، بهسازی، ایمن‌سازی و بهره‌برداری از معابر اصلی و فرعی سطح جزیره منعقد شد.

وی بهسازی و تعریض جاده فرودگاه گوران (از مسیر طبل) جهت ارتقای مشخصات به راه اصلی به طول 50 کیلومتر، بهسازی و تعریض جاده سوزا تا زیرانک به طول 6 کیلومتر جهت ارتقای مشخصات به راه اصلی، بهسازی و تعریض جاده رمچاه تا هلر به طول 10 کیلومتر جهت ارتقای مشخصات به بزرگراه و مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آسفالت یک باند عبور و اجرای شانه خاکی جاده گوری تا کانی به طول 9 کیلومتر و عرض 2 متر ازطرفین توسط سازمان منطقه آزاد قشم را بخشی از موضوعات مندرج در تفاهم نامه اعلام کرد.

امانی مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آسفالت یک باند عبور جاده سلخ تا لافت، اجرای لایه های روسازی تا زیر آسفالت و ابنیه فنی توسط منطقه آزاد قشم و اجرای آسفالت توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جاده گمبرون تا باسعیدو به طول 15 کیلومتر و همچنین تحویل راه های بهسازی شده مورد تفاهمنامه در سطح جزیره خارج از محدوده شهری و روستایی باحفظ حریم مصوب راه به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان به عنوان بهره‌بردار را از دیگر موضوعات این تفاهم نامه عنوان کرد. مدت این تفاهم نامه از تاریخ مبادله به مدت سه سال است.

--> اخبار مرتبط