پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اینستاگرام دسترسی نوجوانان را محدود می‌کند اما کافی نیست!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اینستاگرام دسترسی نوجوانان را محدود می‌کند اما کافی نیست!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، متا روز سه‌شنبه از ایجاد «حساب‌های نوجوان» خبر داد که برای محافظت بهتر از کاربران زیر سن قانونی در برابر خطرات مرتبط با اینستاگرام طراحی شده است. این اپلیکیشن محبوب توسط بسیاری از کارشناسان و مقامات متهم به آسیب رساندن به سلامت روان جوان‌ترین کاربرانش می‌شود. آنتیگون دیویس، رئیس متا در حوزه مسائل ایمنی، به خبرگزاری...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، متا روز سه‌شنبه از ایجاد «حساب‌های نوجوان» خبر داد که برای محافظت بهتر از کاربران زیر سن قانونی در برابر خطرات مرتبط با اینستاگرام طراحی شده است. این اپلیکیشن محبوب توسط بسیاری از کارشناسان و مقامات متهم به آسیب رساندن به سلامت روان جوان‌ترین کاربرانش می‌شود.

آنتیگون دیویس، رئیس متا در حوزه مسائل ایمنی، به خبرگزاری فرانسه گفت: ««حساب‌های نوجوانان» یک به‌روزرسانی مهم است که برای ایجاد آرامش خاطر والدین طراحی شده است.»

بر اساس این اقدام جدید، کاربران 13 تا 15 ساله به‌طور پیش‌فرض دارای حساب‌های خصوصی خواهند بود که دارای تدابیر شدیدتر در مورد اینکه چه کسی می‌تواند با آن‌ها تماس بگیرد و چه محتوایی می‌تواند ببیند است. نوجوانانی که خواهان یک نمایه عمومی و محدودیت‌های کمتر هستند - به‌عنوان مثال، می‌خواهند اینفلوئنسر شوند - باید از والدین خود اجازه بگیرند. قوانین جدید هم برای کاربران فعلی و هم برای کاربران جدید پلتفرم اعمال می شود.

در سال گذشته، فشارها در سراسر جهان علیه غول رسانه‌های اجتماعی که توسط مارک زاکربرگ و رقبای آن تأسیس شده است، افزایش یافته است.

اکتبر گذشته، حدود چهل ایالت آمریکا شکایتی را علیه پلتفرم‌های متا تنظیم کردند و آن‌ها را به آسیب رساندن به «سلامت روحی و جسمی جوانان» به دلیل خطرات اعتیاد، قلدری سایبری یا اختلالات خوردن متهم کردند.

این در حالی است که استرالیا به زودی حداقل سن استفاده از شبکه‌های اجتماعی خود را بین 14 تا 16 سال تعیین می‌کند. متا در حال حاضر از بررسی سن همه کاربران خود به نام محرمانه بودن خودداری می کند.

دیویس گفت: «وقتی سیگنال قوی مبنی بر اشتباه بودن سن شخصی داریم، از آن‌ها می‌خواهیم سن خود را تأیید کنند، اما نمی‌خواهیم سه میلیارد نفر را مجبور به ارائه کارت شناسایی کنیم.»

به نظر او، اگر بررسی سن در سطح سیستم عامل تلفن همراه هوشمند انجام شود، ساده‌تر و موثرتر خواهد بود.

مشخص نیست که آیا پروتکل‌های جدید برای اطمینان دادن به دولت‌ها و حامیان امنیت آنلاین، مانند متیو برگمن، موسس مرکز حقوقی قربانیان رسانه‌های اجتماعی کافی است یا خیر؟ این گروه نماینده 200 والدینی است که فرزندانشان «پس از تشویق به انجام این کار توسط ویدیو‌های توصیه شده توسط اینستاگرام یا TikTok» دست به خودکشی زدند.

برگمن به موارد زیادی اشاره می‌کند که در آن دختران جوان دچار اختلالات جدی خوردن شده‌اند. متا در حال حاضر از ترویج رژیم‌های غذایی افراطی در پلتفرم‌های خود، در کنار سایر اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر، جلوگیری می‌کند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت که این اقدامات «گام‌های کوچک» هستند، اما با این وجود، گام‌هایی در مسیر درست هستند.