یک‌شنبه 27 خرداد 1403

این رقابت به اندازه قهرمانی در لیگ جذاب است!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
این رقابت به اندازه قهرمانی در لیگ جذاب است!

ستاره‌های لیگ برتری برای تصاحب عناوین فردی لیگ بیست‌وسوم در رقابت هستند.

سپهر ستاری: لیگ برتر بیست‌وسوم به حساس‌ترین روزهای خود رسیده و رقابت بین استقلال و پرسپولس برای کسب عنوان قهرمانی به نزدیک‌ترین شکل ممکن دنبال می‌شود. از طرفی تیم‌های پایین جدول هم برای فرار از سقوط می‌جنگند و رقابت‌شان بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است. در شرایطی که تیم‌های لیگ برتر برای بهبود جایگاه خود در هفته‌های پایانی رقابت حساسی دارند، چند بازیکن هم به‌دنبال کسب عناوین فردی هستند.

3 عنوان مهم فردی در لیگ برتر ایران، بین بهترین دروازه‌بان از نظر تعداد کلین‌شیت، بهترین پاسور و بهترین گلزن تقسیم می‌شود که هر کدام مدعیان خاص خودش را دارد. در کنار رقابت تیم‌ها برای قهرمانی و فرار از سقوط، رقابت بازیکنان برای کسب عناوین فردی هم جذاب شده و باید دید کدام بازیکنان می‌تواند این جوایز را تصاحب کنند.

رقابت پورحمیدی و حسینی برای دستکش طلایی

جایزه دستکش طلایی در فوتبال ایران برای دروازه‌بانی است که بیشتر از بقیه کلین‌شیت کند و در حال حاضر حسین پورحمیدی، دروازه‌بان تراکتور تبریز با 16 کلین‌شیت، مدعی شماره یک این عنوان محسوب می‌شود. پس از پورحمیدی، هم‌تیمی سابق او یعنی حسین حسینی قرار دارد که امسال 15 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته و در تعقیب گلر تراکتور به سر می‌برد و به‌دنبال این است که برای دومین بار بهترین دروازه‌بان لیگ شود. برخلاف انتظار علیرضا بیرانوند شانسی برای پیش افتادن از پورحمیدی ندارد و با 12 کلین‌شیت، امسال نمی‌تواند جایزه دستکش طلایی را تصاحب کند.

در شرایطی که پورحمیدی با 16 کلین‌شیت از حسینی بالاتر است ولی دروازه‌بان استقلال این فصل 15 گل خورده و آمار بهتری از گلر تراکتور دارد که 21 بار دروازه‌اش باز شده است. البته بیرانوند با دریافت 14 گل از هر 2 نفر شرایط بهتری دارد ولی غیبت در چند مسابقه باعث شده در کلین‌شیت کردن از آن‌ها عقب باشد.

حسین حسینی در جدول بهترین دروازه‌بان‌های متریکا با میانگین نمرات 7.17 اول است ولی پورحمیدی با نمره 6.86 در رده دوازدهم قرار دارد. کاپیتان استقلال با درصد مهار 77 پس از امیررضا رفیعی و لوآن پولی سوم است و پورحمیدی با مهار 69 درصد ضربات دوازدهمین گلر لیگ محسوب می‌شود.

عملکرد شگفت‌انگیز مدافع استقلال در پاس گل

در شرایطی که انتظار می‌رفت ریکاردو آلوز، هافبک پرتغالی تراکتور این فصل هم مدعی اول عنوان بهترین پاسور لیگ باشد ولی ابوالفضل جلالی، مدافع چپ استقلال با عملکرد درخشان خود گوی سبقت را از آلوز ربوده است. جلالی که فصل گذشته در اکثر دیدارها نیمکت‌نشین بود، امسال در سیستم 3-5-2 استقلال شرایط متفاوتی دارد و توانسته با ارسال 10 پاس گل، آمار شگفت‌انگیزی را به‌ثبت برساند.

آلوز فصل گذشته با ارسال 13 پاس گل، صدرنشین این جدول بود ولی امسال یک رقیب سرسخت دارد و برای تکرار عنوان فصل گذشته، باید از او عبور کند. هافبک پرتغالی تراکتور امسال 3 بار هم موفق شده گل بزند و با میانگین نمرات 7.50، عنوان بهترین بازیکن لیگ را از روبرتو تورس اسپانیایی گرفته است. آلوز امیدوار است با درخشش در 3 هفته پایانی ضمن حفظ جایگاهش به عنوان بهترین بازیکن لیگ، باز هم بیشترین پاس گل را ثبت کند. البته جلالی هم در سیستم بازی استقلال شرایط بسیار خوبی دارد و می‌تواند در هفته‌های پایانی به تعداد پاس گل‌های خود اضافه کند.

شهریار در راه دومین آقای گلی

برخلاف 2 عنوان قبلی، رقابت برای آقای گلی لیگ بیست‌وسوم با هیجان کمتری دنبال می‌شود و شهریار مغانلو تا حد زیادی کفش طلای خود را قطعی کرده است. مهاجم بلندقامت سپاهان که فصل گذشته هم آقای گل شده بود، با زدن 15 گل صدرنشین جدول گلزنان است و با نزدیک‌ترین رقبای خود فاصله زیادی دارد. رضا اسدی، هم‌تیمی مغانلو و رحمان جعفری، مهاجم تراکتور هر 2 امسال 10 گل زده‌اند و بعید است بتواند به صدر جدول گلزنان برسند. هر 2 بازیکن این روزها در فرم مطلوبی هم قرار ندارند و این موضوع شانس مغانلو برای دومین آقای گلی متوالی را افزایش می‌دهد.

نکته عجیب در جدول گلزنان لیگ برتر، عدم حضور مهاجمان استقلال و پرسپولیس در بین مدعیان است. عیسی آل‌کثیر با زدن 8 گل شانس کمی برای آقای گلی دارد و در استقلال هم گوستاوو بلانکو و مهرداد محمدی 6 گله هستند. البته آل‌کثیر در نیم‌فصل دوم مثل مغانلو 6 بار گل زده ولی او در نیم‌فصل اول شرایط مطلوبی در سپاهان نداشت و تنها 2 بار برای این تیم گل زد. شاید اگر آل‌کثیر از ابتدای فصل در پرسپولیس حضور داشت، اکنون در کنار مغانلو مدعی کسب عنوان آقای گلی بود.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1910821
این رقابت به اندازه قهرمانی در لیگ جذاب است! 2
این رقابت به اندازه قهرمانی در لیگ جذاب است! 3
این رقابت به اندازه قهرمانی در لیگ جذاب است! 4