یک‌شنبه 1 مهر 1403

این پرواز تاریخی را به خاطر می‌سپارند؛/ رسمی: صعود افغانستان به یک هشتم نهایی جام جهانی 2024

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
این پرواز تاریخی را به خاطر می‌سپارند؛/ رسمی: صعود افغانستان به یک هشتم نهایی جام جهانی 2024

با شکست غیرمنتظره تاجیکستان مقابل پاناما، صعود تیم ملی افغانستان را با مربی تاریخ ساز ایرانی‌اش به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر به یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 کرد.

به گزارش ورزش سه، دقایقی پیش تیم ملی تاجیکستان با شکست دور از انتظار مقابل پاناما از صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بازماند و تفاضل پاناما به قدری منفی است که آن‌ها هم شانس بسیار کمی برای صعود ندارند. پس از کاستاریکا با چهار امتیاز از گروه A، کراواسی با سه امتیاز با تفاضل گل منفی 1 از گروه B، تیم ملی افغانستان با سه امتیاز و تفاضل گل منفی 2، بدون نگاه و اهمیت به نتیجه دیدار ونزوئلا و گواتمالا، پروازش به یک هشتم نهایی آوردگاه بزرگ را جشن گرفت.

شاگردان شگفتی‌ساز مرتضایی در نخستین تجربه حضورشان در میعادگاه بهترین ها برابر آنگولا نایب قهرمان قاره آفریقا به پیروزی بزرگی چنگ زدند. آن‌ها مقابل آرژانتین از مدعیان قهرمانی جهان با نتیجه نزدیک دو بر یک شکست خوردند و نمایش فوق العاده ای را داشتند. اما ناکامی تلخ در مصاف با اوکراین، رویاهای آن‌ها را به مرز کابوسی کشید.

با این حال، با توجه به نتایج رقم خورده و جمع بندی پنج گروه، صعود افغانستان به دور حذفی مسجل شد و در ایستگاه یک هشتم نهایی برابر برزیل و یا پاراگوئه به میدان می‌روند که تا ساعتی دیگر مشخص می‌شود.

*تیم های سوم گروه‌های جام جهانی به شرح ذیل است؛

گروه A: کاستاریکا با چهار امتیاز (صعود) گروه B: کراواسی با سه امتیاز تفاضل منفی 1 (صعود) گروه C: افغانستان با سه امتیاز تفاضل منفی 2 (صعود) گروه D: لیبی با سه امتیاز تفاضل منفی 9 (حذف از رقابت‌ها) گروه E: پاناما با سه امتیاز تفاضل منفی 7 (وضعیت نامشخص) گروه F: از بین گواتمالا یا ونزوئلا (نامشخص).

از بین تیم‌های ونزوئلا، گواتمالا و پانما، یک تیم در جمع چهار تیم برتر سوم گروه‌ها قرار می‌گیرد و به دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 راه پیدا می‌کند

این پرواز تاریخی را به خاطر می‌سپارند؛/ رسمی: صعود افغانستان به یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 2
این پرواز تاریخی را به خاطر می‌سپارند؛/ رسمی: صعود افغانستان به یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 3
این پرواز تاریخی را به خاطر می‌سپارند؛/ رسمی: صعود افغانستان به یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 4