سه‌شنبه 17 مهر 1403

ایکس متهم به اخراج غیرقانونی یک کارمند منتقد به ماسک شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ایکس متهم به اخراج غیرقانونی یک کارمند منتقد به ماسک شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، هیئت ملی روابط کار ایالات متحده در شکایتی گفت که ایکس (توییتر سابق) با اخراج کارمندی که از شرکت انتقاد کرده بود، قانون کار را نقض کرده است. ایلان ماسک توییتر را در ماه اکتبرسال گذشته (آبان - آذر) خرید و تهدید کرد که کارمندانی را که به کار حضوری در دفتر باز نمی گردند، اخراج خواهد کرد. سپس «یائو یو» دیگران را در اسلک شرکت (یک ابزار همکاری تیمی مبتنی بر ابر) تشویق کرد تا به شرکت اجازه دهند به جای ترک کار، آنها را اخراج کند. وی سپس به دلیل نقض یک خط مشی نامشخص ایکس اخراج شد.

هیئت ملی روابط کار اعلام کرده که ماسک کارمندان شرکت را از اعمال حقوق قانونی خود بازداشته است. یو مدعی است که شرکت او را به تلافی تلاشش برای سازماندهی همکارانش جهت استعفا ندادن، از کار اخراج کرده است.

ماسک علاوه بر اخراج تعداد زیادی از کارمندانش (برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها) تغییرات زیادی در شیوه درآمدزایی این شرکت ایجاد کرده است از جمله خدمات پولی در این پلتفرم مانند ارائه تیک آبی.

ماسک از زمان تسلط بر ایکس با چندین پرونده قضایی مواجه شده است. این موارد شامل شکایت‌های ناشی از عدم پرداخت این شرکت به فروشندگان و تاخیر در پرداخت اجاره محل‌های اداری آن و همچنین شکایت کارکنان سابق توییتر به اتهام اخراج آنها بدون اطلاع قبلی است. پیش از این بلومبرگ گزارش داده بود که ایکس باید 1.1 میلیون دلار هزینه‌های قانونی مرتبط با تحقیقات پلتفرم را در طول تصاحب ماسک در سال 2022 بپردازد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ایلان ماسک اخراج توییتر اخراج کارمندان توییتر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است