دوشنبه 7 آبان 1403

بارش در لرستان ادامه دارد / ثبت بیشترین بارندگی در «شول آباد»

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بارش در لرستان ادامه دارد / ثبت بیشترین بارندگی در «شول آباد»

اکبری به آخرین میزان بارندگی‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیشترین بارندگی در شول‌آباد الیگودرز با 45 میلیمتر به ثبت رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، در رابطه با میزان بارش های اخیر در لرستان و آخرین وضعیت آب و هوایی استان، اظهارداشت: با ورود سامانه بارشی اخیر به آسمان لرستان خوشبختانه در همه نقاط استان مقادیر قابل توجهی بارندگی داشتیم.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این سامانه بارشی تا صبح امروز در خرم آباد 31 میلیمتر، بروجرد 12، کوهدشت 30، الیگودرز 18، پلدختر 20، دورود 28، الشتر 9، نورآباد 7، ازنا 22، رومشکان 16، سراب دوره 29، ایمان آباد 30، سیلاخور 25، سپیددشت 35، ریمله 30 و در شول آباد 45 میلیمتر بارندگی داشته ایم.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: آنچه که نقشه ها و مدل ها نشان می دهد کماکان برای امروز باز هم شاهد فعالیت سامانه بارشی بر روی جو منطقه هستیم.

وی بیان کرد: طی امروز برای همه نقاط استان علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید تا نسبتا شدید با شدت و ضعف رگبار باران و رعد و برق در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در نواحی کوهستانی و ارتفاعات نیز رگبار برف را پیش بینی می کنیم.

اکبری تصریح کرد: با توجه به مقدار بارندگی ها در برخی از نقاط با مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، ایجاد رواناب و آب گرفتگی معابر هم مواجه خواهیم بود.

وی گفت: این سامانه بارشی از اواخر امشب به طور کامل از روی جو منطقه خارج می شود و از فردا تا روز سه شنبه بارشی در منطقه نخواهیم داشت و پوشش ابر و سرعت وزش باد را انتظار داریم، همچنین برای امشب هم دماهای شبانه روند کاهشی پیدا می کند.

انتهای پیام /