یک‌شنبه 22 مهر 1403

بارندگی‌های خلخال 87 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بارندگی‌های خلخال 87 درصد افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: میزان بارندگی‌های اردیبهشت ماه سال جاری در مقایسه با بارندگی‌های دومین ماه بهار سال قبل 87 درصد افزایش نشان می دهد.

فرامرز فرض الله‌پور روز جمعه با ایرنا افزود: در حالی که در اردیبهشت ماه سال گذشته در مجموع 61 میلیمتر بارندگی در این شهر ثبت شده بود مجموع بارندگی‌های اردیبهشت ماه سال جاری به 114.2 میلیمتر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این حجم از بارندگی نسبت به بارندگی‌های بلند مدت 35 ساله خلخال نیز بیش از 50 درصد افزایش دارد اظهار کرد: در عین حال مجموع بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت ماه امسال این شهر نیز در مقایسه با زمان مشابه دو ماه اول بهار سال قبل 61 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرض الله پور گفت: مجموع بارندگی دو ماه اول سال گذشته در این شهر 120.5 میلیمتر بوده که این میزان با 61 درصد افزایش در دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه امسال به 194.3 میلیمتر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی سالانه خلخال 366 میلیمتر است، اظهار کرد: مجموع بارندگی فروردین و اردیبهشت ماه امسال بیش از 50 درصد از مجموع بارندگی سالانه این منطقه است.

رییس اداره هواشناسی خلخال با اشاره به اینکه بهار امسال آسمان این شهر تنها 6 روز صاف و عاری از ابر وبارندگی بوده است افزود: با آغاز خرداد ماه آسمان این شهر صاف و آفتابی شده و دمای هوای این شهر روند صعودی به خود گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*