یک‌شنبه 15 مهر 1403

بازارچه نوروزی در مانه و سملقان دایر نمی‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازارچه نوروزی در مانه و سملقان دایر نمی‌شود

رسول جهاندوست گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا بازارچه های نوروزی در سه شهرستان استان خراسان شمالی برگزار می شود که شهرستان مانه و سملقان جزو این سه شهرستان نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک از مانه وسملقان، رسول جهاندوست، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری مانه و سملقان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی 1401 بر لزوم تشدید نظارت‌ها، کنترل قیمت‌ها و تاکید بیشتر بر رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص ضرورت دریافت واکسن کرونا توسط ارائه دهندگان خدمات به مسافرین تاکید کرد.

جهاندوست گفت: کلیه مشاغلی که به نوعی با گردشگران در ارتباط اند وخدماتی به مسافران ارائه می دهند لازم است حداقل دو دوز واکسن کویید 19را دریافت کرده باشند، در دوران قرنطینه کرونا قرار نداشته باشند، اطلاعات خود را در سامانه امین درج کرده باشند و ضمن اخد کیو آر کد آن را در معرض دید خدمات گیرنده نصب کنند.

وی در خصوص برخورد با افراد خاطی از مقررات گفت: سه نوع برخورد قانونی داریم که در مرحله اول اخطار کتبی پلمپ واحد، در مرحله دوم درخواست مسدود شدن پوز بانکی به مدت دوهفته و سوم پلمپ واحد به مدت 30روز است.

وی همچنین افزود: اگر احیانا اشکالات مطرحه توسط فرد رفع شود حداکثر تا 72ساعت بعد با نظر دستگاه تخصصی می تواند رفع پلمپ انجام شود.

وی بار دیگر تاکید کرد: کلیه مراکزی که خدماتی به مسافرین ارایه می دهند بایستی این پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری مانه و سملقان گفت: امسال بحث بازارچه نوروزی را به علت کرونا نداریم و این بازارچه کلا در سه شهرستان استان برگزار می شود که شهرستان ما جز این سه شهرستان نیست.

جهاندوست همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه های شهرستان در خصوص تغییرات آب و هوایی و آمادگی لازم برای شرایط اضطراری تاکید کرد و افزود: در سطح شهرستان 11کمیته برای ارائه خدمات فعال هستند و برنامه نوروز گاه در سطح شهر برگزار می شود.

انتهای پیام /