یک‌شنبه 15 مهر 1403

بازسازی یکی از مشهورترین صحنه‌های فوتبال / جنجال در دیدار ویارئال - کادیز: سوارز از لالیگا نرفته!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بازسازی یکی از مشهورترین صحنه‌های فوتبال / جنجال در دیدار ویارئال - کادیز: سوارز از لالیگا نرفته!

گاز گرفتن یک بازیکن ویارئال توسط ایوان آلخو، وینگر اسپانیایی کادیز، در دیدار دیشب دو تیم خبرساز شده و باعث مقایسه شدن آلخو با لوئیس سوارز شده است.

به گزارش "ورزش سه"، کادیز دیشب در هفته سی و ششم لالیگا به خانه ویارئال رفت و مقابل این تیم 2-0 شکست خورد. اما بازی دو تیم به دلیل اتفاق عجیبی که با نقش‌آفرینی ایوان آلخو از کادیز رخ داد خبرساز شده است.

شبکه تلویزیونی Movistar Plus + تصاویری منتشر کرد که لحظه‌ای عجیب از دیدار دو تیم را نشان می‌دهد. در این تصاویر ایوان آلخو، وینگر اسپانیایی کادیز، وقتی با یارگیری شدید آیسا ماندی، مدافع ویارئال، مواجه می‌شود شانه او را گاز می‌گیرد.

*ماجرای گاز گرفتن ایوان آلخو چه بود؟ این اتفاق در دقیقه 60 دیدار دو تیم رخ داد. بازی دو تیم در استادیو لاسرامیکا، خانه ویارئال، در حال برگزاری بود و در نهایت با پیروزی 2-0 این تیم با دو گلی که جکسون به ثمر رساند به پایان رسید.

در این دقیقه آلخو به زمین افتاده بود و ماندی احساس می‌کرد او به قصد تلف‌کردن وقت بازی خودش را به زمین انداخته است. بازیکن ویارئال بالای سر آلخو ایستاده و خطاب به او فریاد می‌زد. اتفاق عجیب در همین لحظه رخ داد. آلخو از جایش بلند شد و با حرکت به سمت بازیکن ویارئال شانه او را گاز گرفت.

*این صحنه همه را با یاد لوئیس سوارز انداخت بعد از منتشر شدن این تصاویر ایوان آلخو به سوژه شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و همانطور که می‌شد حدس زد اکثر کسانی که درباره وینگر کادیز اظهارنظر کردند به یاد ماجرای معروف لوئیس سوارز افتاده و او را با این ستاره اروگوئه‌ای مقایسه کردند.

حرکت مشهور لوئیس سوارز به جم جهانی 2014 برزیل برمی‌گردد. زمانی که او در دیدار تیم ملی کشورش اروگوئه مقابل ایتالیا اقدام به گاز گرفتن جورجو کیه‌لینی کرد.

کیه‌لینی که از حرکت سوارز خشمگین شده بود پاسخ او را با یک ضربه آرنج داد. هر دو بازیکن خودشان را به زمین انداختند و در یکی از عجیب‌ترین تصویرهای تاریخ فوتبال در حالی دیده شدند که مشغول فحاشی به همدیگر هستند.

*کیه‌لینی درباره حادثه مشهور گاز گرفتن سوارز توضیح می‌دهد جورجو کیه‌لینی شش سال بعد در سال 2020 سکوتش را شکست و برای اولین بار درباره صحنه درگیری عجیبش با لوئیس سوارز توضیح داد. او گفت:" آن روز که سوارز من را گاز گرفت همه چیز عادی پیش می‌رفت. من در طول مسابقه نه با سوارز بلکه با کاوانی درگیر بودم. او هم مثل هم‌تیمی‌اش آدم سمجی است و من در زمین حسابی از خجالت هم درمی‌آمدیم. من ناگهان متوجه شدم یک نفر دارد شانه‌ام را گاز می‌گیرد. آنجا بود که من هم از خجالتش درآمدم. بعدش هر دو بزرگ‌نمایی کردیم و اتفاق خاصی نیفتاده بود".

بازسازی یکی از مشهورترین صحنه‌های فوتبال / جنجال در دیدار ویارئال - کادیز: سوارز از لالیگا نرفته! 2
بازسازی یکی از مشهورترین صحنه‌های فوتبال / جنجال در دیدار ویارئال - کادیز: سوارز از لالیگا نرفته! 3
بازسازی یکی از مشهورترین صحنه‌های فوتبال / جنجال در دیدار ویارئال - کادیز: سوارز از لالیگا نرفته! 4
بازسازی یکی از مشهورترین صحنه‌های فوتبال / جنجال در دیدار ویارئال - کادیز: سوارز از لالیگا نرفته! 5
بازسازی یکی از مشهورترین صحنه‌های فوتبال / جنجال در دیدار ویارئال - کادیز: سوارز از لالیگا نرفته! 6