دوشنبه 2 مهر 1403

بازنشستگانی که 50 سال مستمری می‌گیرند / میانگین مستمری بالای 9 میلیون تومان است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بازنشستگانی که 50 سال مستمری می‌گیرند / میانگین مستمری بالای 9 میلیون تومان است

اکبر شیرمحمدی، معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که صندوق چقدر بازنشسته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارد، اظهار کرد: در سال 1354 زمانی که صندوق بازنشستگی تأسیس شد، دولت پیشنهاد داد تا صندوق پرداخت مستمری به 54 هزار بازنشسته را تقبل کند و این رقم را در بودجه سالانه در نظر می‌گیرند.

وی افزود: از 54 هزار نفر بازنشسته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز تنها 18 هزار بازنشسته مستمری دریافت می‌کنند، به طوری که حدود 151 بازنشسته و 3هزار و 548 وظیفه بگیر بین 50 تا 52 است از صندوق ما مستمری دوران بازنشستگی و فوت دریافت می‌کنند.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: در عین حال، صندوق بازنشستگی کشوری به 397 بازنشسته و 17هزار و 715 وظیفه بگیر نیز بیش از 50 سال است که مستمری پرداخت می‌کند.

وی درباره میزان دریافتی بازنشستگان نیز گفت: حقوق تمام بازنشستگان متناسب سازی شده است و از این رو میانگین 9 میلیون و 200 هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

شیرمحمدی اشاره کرد: 62درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از نیروی های آموزش و پرورش مابقی نیز از سایر دستگاه‌های دولتی، قضات، هیأت علمی دانشگاه ها و کارمندان وزارتخانه‌ها هستند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید اکبر شیرمحمدی معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری بازنشسته بازنشستگان صندوق بازنشستگی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
بازنشستگانی که 50 سال مستمری می‌گیرند / میانگین مستمری بالای 9 میلیون تومان است 2