دوشنبه 2 مهر 1403

بازنگری دروسی که 5 سال از تدوین آن‌ها گذشته است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بازنگری دروسی که 5 سال از تدوین آن‌ها گذشته است + فیلم

عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تقویت دروس عملی در رشته‌های علوم انسانی گفت: تمام رشته‌هایی که بیش از 5 سال از تدوین آن‌ها گذشته است با نامه آموزش به گروه‌های مختلف، درخواست بازنگری به آن ها داده شده است. وی گفت: قبلا بازنگری به شکل متمرکز انجام می شد و چون به شورای تحول متصل بود، باعث می‌شد زمان زیادی صرف این روند شود. رئیس...

عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تقویت دروس عملی در رشته‌های علوم انسانی گفت: تمام رشته‌هایی که بیش از 5 سال از تدوین آن‌ها گذشته است با نامه آموزش به گروه‌های مختلف، درخواست بازنگری به آن ها داده شده است.

وی گفت: قبلا بازنگری به شکل متمرکز انجام می شد و چون به شورای تحول متصل بود، باعث می‌شد زمان زیادی صرف این روند شود.

رئیس دانشگاه علامه با اشاره به اختیار دانشگاه‌ها در بازنگری دروس پیش از تایید شورای تحول گفت: اکنون دانشگاه‌ها اختیاردارند که این بازنگری را انجام دهند و پیش از تایید شورای تحول می‌توانیم یک سال برنامه بازنگری شده را عملی کنیم.

معتمدی ادامه داد: بدون استثنا تمام گروه‌های مختلف، لیست دروسی که دارند یعنی لیست برنامه‌های درسی که بیش از 5 سال از آن گذشته را برای بازنگری ارائه داده‌اند.

رئیس دانشگاه علامه با اشاره به رشته‌هایی که بازنگری شده و دروس عملی در برنامه آن‌ها قرار گرفته است، گفت: در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بازنگری انجام شده است. دروس عملی و کارورزی نیز جزو برنامه درسی قرار گرفته است، برای مثال در دکتری بالینی دو ترم کارورزی در نظر گرفته شده؛ یعنی دانشجوی روانشناسی بالینی دو ترم را در بیمارستان بگذارد و برای کارشناسی ارسد نیزیک ترم کارورزی در نظر گرفته شده است.