دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

بازگشت دانشجویان به دانشگاه علم و صنعت / امکان حذف درس ایجاد شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
بازگشت دانشجویان به دانشگاه علم و صنعت / امکان حذف درس ایجاد شد

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای دانشجویانی که احتمالا در این بازه زمانی، امکان شرکت در کلاس‌ها را ندارند، شرایط متفاوتی در نظر گرفته شده تا بتوانند یک درس را حذف کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا دلیری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران از نیمسال گذشته، برنامه‌ریزی برگزاری محدود کلاس‌ها به صورت پایلوت را انجام داده بود و بر این مبنا، از ابتدای ترم جاری و قبل از تعطیلات نوروزی، حدود 30 گروه درسی را به شکل حضوری داشته‌ایم و آمادگی تقریبا نسبی برای برگزاری حضوری کل کلاس‌ها وجود داشت که البته محدودیت‌های دانشجویی بیش از این هم اجازه نمی‌داد کلاس‌ها را کامل حضوری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: پس از مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیم بر این شد که این مصوبه به طور کامل اجرا شود و دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی - بجز موارد محدود مربوط به بیماری‌هایی که در همین بازه اتفاق می‌افتد - بتوانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند. در این راستا با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان ما خوابگاهی هستند، دانشجویان از 14 فروردین‌ماه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در خوابگاه‌ها مستقر شدند و از امروز شنبه 20 فروردین نیز تمامی کلاس‌ها در تمامی مقاطع، به صورت حضوری در حال اجراست.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت از دیگر تمهیدات این دانشگاه برای دانشجویان، به ایجاد شرایط «حذف درس» و «حذف ترم» اشاره کرد و توضیح داد: برای دانشجویانی که احتمالا در این بازه زمانی، امکان شرکت در کلاس‌ها را ندارند، شرایط متفاوتی در نظر گرفته شده تا بتوانند یک درس را حذف کنند. همچنین در معاونت آموزشی، تمهیدات حذف ترم با شرایط خاص دیده شده تا اگر احیانا دانشجویی مشکل داشت، درخواست خود را از طریق کمیته منتخب جهت بررسی، ارسال نماید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، دکتر دلیری ادامه داد: با توجه به اینکه در این بازه، کلیه کلاس‌ها در زمان خودش انجام شده، نیازی به تغییر برنامه درسی و کلاس‌ها نیتس و طول ترم هم طبق همان برنامه‌ریزی قبلی در حال انجام است.

وی در خصوص نحوه و زمان برگزاری امتحانات این دانشگاه نیز گفت: ما پیش از عید تمهیداتی داشتیم که احیانا اگر شیوه برگزاری کلاس‌ها به صورت ترکیبی یا مجازی بود، امتحانات را کامل حضوری برگزار کنیم و اگر نیاز شد، بازه زمانی امتحانات قدری طولانی‌تر شود ولی در شرایط فعلی و برگزاری کامل حضوری کلاس‌ها، امتحانات را طی همان دو هفته برگزار می‌کنیم و با توجه به حضور همه دانشجویان، عملا نیازی هم به طولانی‌تر شدن برنامه امتحانات نداریم. بنابراین همانگونه که از ابتدای ترم هم اعلام شده بود، برنامه این بود که برنامه امتحانات، حتما حضوری باشد که به همین شیوه هم عمل خواهد شد.

انتهای پیام