پنج‌شنبه 5 مهر 1403

بازگشت کریستین اریکسن بعد از سه سال / لیست دانمارک با حضور ستاره‌ای که دنیا را ترساند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بازگشت کریستین اریکسن بعد از سه سال / لیست دانمارک با حضور ستاره‌ای که دنیا را ترساند

لیست نهایی تیم ملی دانمارک برای یورو 2024 با حضور کریستین اریکسن که در دوره قبلی دنیای فوتبال را نگران سلامتش کرده بود اعلام شد.

به گزارش "ورزش سه"، در دوره قبلی یورو کریستین اریکسن در میانه بازی تیمش و در زمین چمن با ایست قلبی مواجه شد و میلیونها نفر از دوست‌داران فوتبال که در حال تماشای پخش زنده مسابقه بودند را وحشت‌زده کرد.

اریکسن سه سال بعد از آن روز عجیب به تیم ملی کشورش برگشت و با اعلام فهرست نهایی تیم ملی دانمارک برای یورو 2024 توسط کاسپر هیولماند، سرمربی این تیم، نام اریکسن در این فهرست به چشم می‌خورد.

هیولماند بیست و شش ستاره دانمارکی را به تیم ملی فراخواند. ستاره‌هایی که به زودی در آلمان باید در مرحله گروهی با اسلونی، انگلیس و صربستان رقابت کنند.

یکی از سوپرایزهای فهرست دانمارک که در این کشور با انتقادهایی مواجه شده دعوت نشدن مت اورایلی است که فصل خوبی را با قهرمان اسکاتلند، سلتیک، پشت سر گذاشت.

در یورو 2021 اریکسن در اولین بازی دانمارک مقابل فنلاند در استادیم پارکن شهر کپنهاگن به زمین افتاد و صحنه‌هایی ترسناک در ورزشگاه رقم زد. در نهایت او به مدد دستگاهی ویژه توانست فعالیت‌های عادی را از سر بگیرد و حتی به فوتبال برگردد. او در حال حاضر با پیراهن منچستریونایتد به میدان می‌رود.

فهرست نهایی تیم ملی دانمارک برای یورو 2024:

دروازه‌بان‌ها: کسپر اشمایکل، فردریک رونو، مدز هرمانسن

مدافعان: آندریاس کریستنسن، سیمون کیائر، یواخیم اندرسن، یانیک وسترگارد، ویکتور نلسون، الکساندر با، یواخیم مایهل، راسموس نیسن کریستنسن، ویکتور کریستیانسن

هافبک‌ها: کریستین اریکسن، توماس دلینی، مورتون هیولماند، پی‌یر امیل هویبرگ، کریستین نورگارد، ماتیاس ینسن، میکل دامسگارد

مهاجمان: یاکوب برون لارسن، آندریاس اسکوو اولسن، آندرس دریر، کسپر دالبرگ، راسموس هویلوند، یوناس ویند، یوسف یوراری پولسن

بازگشت کریستین اریکسن بعد از سه سال / لیست دانمارک با حضور ستاره‌ای که دنیا را ترساند 2