دوشنبه 28 خرداد 1403

بازیکن‌ها را بشناس و آن ها را تغییر نده؛/ روایت زیبای گواردیولا از سرمربی سابق تیم ملی ایران

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بازیکن‌ها را بشناس و آن ها را تغییر نده؛/ روایت زیبای گواردیولا از سرمربی سابق تیم ملی ایران

صحبت‌های قدیمی پپ گواردیولا درمورد خولیو ولاسکو مورد توجه بسیار زیاد کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، انتشار یک ویدیوی قدیمی از صحبت‌های پپ گواردیولا در خصوص خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. ولاسکو که در دوران حضور 7 ساله‌اش روی نیمکت تیم ملی کشورمان، تحولات عظیمی را در والیبال ایران به وجود آورد؛ خالق نخستین قهرمانی ایران در مسابقات آسیایی 20111 بود و سپس برای نخستین بار با همین مربی راهی لیگ جهانی والیبال شد.

اما حالا 5 سال بعد از خداحافظی همیشگی این مربی آرژانتینی با دنیای والیبال، ویدیویی قدیمی از پپ گواردیولا، سرمربی پرافتخار منچسترسیتی که به تازگی با این تیم فاتح لیگ جزیره شده است، منتشره شده که در آن صحبت‌های جالبی را در خصوص ولاسکو به زبان می آورد. پپ در این ویدیو که به نظر می‌رسد مربوط به دوران مربی‌گری او در بارسلونا و یا بایرن مونیخ است می‌گوید: یک روز به ولاسکو آرژانتینی زنگ زدم، و گفتم من پپ هستم. می‌خواهم برای شام دعوتت کنم. توضیح دیگری ندارم و دوست دارم موقع شام ببینمت. ولاسکو گفت: شام چی میدی حالا؟

موقع شام حرف مهمی به من زد و گفت:ببین پپ زمانی که مربی شدی در مورد یک مسئله دقت کن. قرار نیست شخصیت بازیکن‌هایت را عوض کنی. اون‌ها با همان شخصیت شکل گرفتن. باید بدانی با هر بازیکن چطور رفتار کنی. نقاط کلیدی - رفتاری بازیکنان را باید بدانی و این خیلی مهم است.

او در ادامه از زبان ولاسکو روایت می‌کند: در تیم‌های والیبال من بعضی بازیکن‌ها دوست دارند ساعت‌ها درمورد آنالیز تیم ها صحبت کنند و بشنوند؛ بعضی از بازیکن‌ها بیشتر از دو دقیقه گوش نمی‌دهند. بعضی دوست دارند به آن‌ها تذکر بدهی و نکته بگویی؛ حالا چه مثبت و چه منفی، و این باعث میشد آن‌ها در مقابل بقیه احساس اهمیت بکنند اما با برخی بازیکنان باید به طور شخصی صحبت بکنی. باید راه درست را پیدا بکنی و این را در کتاب ها نمی‌بینی.

بازیکن‌ها را بشناس و آن ها را تغییر نده؛/ روایت زیبای گواردیولا از سرمربی سابق تیم ملی ایران 2