یک‌شنبه 8 مهر 1403

باند برگشت قطعه دوم آزادراه تهران شمال به پیشرفت 80 درصدی رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
باند برگشت قطعه دوم آزادراه تهران شمال به پیشرفت 80 درصدی رسید

محمود ملازینل سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها در برنامه رادیو اقتصاد با بیان اینکه باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران_شمال در سال گذشته به بهره برداری رسید و قول باند برگشت هم داده شده، اما با کمبود اعتبار مواجه شدیم، گفت: در حال حاضر عملیات باند برگشت قطعه دوم آزادراه متوقف نشده و با همان سرعت خوب باند برگشت هم در مراحل ساخت قرار دارد و به پیشرفت 80 درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: باند برگشت قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال با مشارکت بخش خصوصی و بنیاد مستضعفان در حال کار است و کار به خوبی در حال اجراست و در حال حاضر حفاری تونل‌های باند برگشت تمام شده و پل‌ها هم که قسمت اعظم این منطقه را تشکیل می‌دهند با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه بوده است.

ملازینل اظهار کرد: شش و نیم کیلومتر از این پروژه تونل البرز است که یک تونل بسیار بزرگ است. این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و جدا از آزادراه است و به نظر می‌رسد که در صورت تامین مالی در سال 1405 یا 1406 به بهره برداری برسد.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه تونل البرز بزرگترین تونل در خاورمیانه است، گفت: 15/5 کیلومتر از این تونل پل است و پل‌ها هم قسمت اعظم آن ساخته شده است. با تامین مالی دولت که حدود 3000 میلیارد تومان است سرعت اجرای این پروژه افزایش یافته است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا تابستان سال 1404 باند برگشت به جز تونل البرز به بهره برداری می‌رسد.

خبرنگار: محبوبه کباری