پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

باید انگیزه جوانان برای تشکیل خانواده و فرزندآوری را فراهم کنیم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
باید انگیزه جوانان برای تشکیل خانواده و فرزندآوری را فراهم کنیم

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بحث فرزندآوری هیچگاه به صورت دستوری و بخشنامه‌ای قابلیت اجرا ندارد؛ ما باید انگیزه را در جوانان برای تشکیل خانواده و ازدواج و بعدها بستر را برای بچه‌دار شدن آنها فراهم کنیم.

وی افزود: وقتی اشتغال جوانان روی هوا است و آنها درآمد ثابت و جایگاه اجتماعی که معمولا اشتغال آن را تثبیت می‌کند ندارند خیلی نبایستی امید به تحول جدی در مصوبات کمیسیون مشترک تعالی خانواده و جوانی جمعیت داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: ای کاش به جای وعده‌های چند ده میلیونی وام‌های مختلف برای ازدواج، مسکن و فرزندآوری قول اشتغال می‌دادیم اقناع جوانان صورت می‌گرفت ولی اگر هر وامی به جوانان بدهیم آنها به سمت ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری نمی‌روند مگر اینکه وام بلاعوض بدهیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: هر وامی به جوان ایرانی فاقد شغل بدهیم در پرداخت اقساط آن درمانده است این در حالی است که بانک‌ها تحت هیچ شرایطی جایی نمی‌خوابند که گلیم آنها خیس شود و سعی می‌کنند ضمانت‌های سفت و سخت و سنگینی از جوانان برای پرداخت وام به آنها دریافت کنند.

وی گفت: اگر وام کم بهره و یا حتی با بهره صفر به جوانان فاقد شغل بدهیم این عزیزان برای پرداخت اقساط دچار مشکل می‌شوند زیرا باید اصل وام پرداخت شود و وقتی شخص شغل ندارد از چه منبعی می‌خواهد اقساط وام بانکی را پرداخت کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تأکید کرد: کسی که شغل ندارد امکان پرداخت وام مسکن، وام ازدواج و وام‌های دیگر را هم ندارد لذا با بخش‌نامه‌های اینچنینی برای تعالی خانواده و جمعیت نمی‌توان کاری از پیش برد.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزایش جمعیت ازدواج این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است