شنبه 9 تیر 1403

باید چک را ببریم وگر نه کارمان تمام است / محاسبات مفصل ترکیه برای فرار کردن از اسپانیا!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
باید چک را ببریم وگر نه کارمان تمام است / محاسبات مفصل ترکیه برای فرار کردن از اسپانیا!

ترکیه می‌خواهد به هر قیمتی شده در مرحله یک‌هشتم با اسپانیا روبرو نشود ولی برای رسیدن به این هدف باید امشب مقابل چک نبازد.

به گزارش "ورزش سه"، آردا گولر یکی از ستاره‌های یورو 2024 بوده و با کفیتی که در دو بازی اول ترکیه در این تورنمنت نشان داده نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. او حالا به همراه تیم ملی کشورش در آستانه صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی قرار دارد.

ترکیه حالا در یک قدمی صعود به مرحله یک‌هشتم قرار دارد و این برای نسل جدید فوتبال این کشور، نسل آردا گولر، اتفاق مهمی است. ترک‌ها از سال 2008 تا امروز موفق نشده‌اند از مرحله گروهی یورو صعود کنند و بعد از شانزده سال در آستانه این موفقیت هستند. ترکیه اگر جمهوری چک را ببرد قطعا به عنوان تیم دوم به مرحله یک‌هشتم می‌رسد آنها در صورت تساوی هم شانس زیادی برای صعود به عنوان تیم دوم دارند چون بعید است گرجستان بتواند پرتغال را شکست بدهد. ترکیه برای اینکه به عنوان تیم سوم راهی مرحله بعد نشده و با اسپانیا مواجه نشود امشب نباید به چک ببازد.

ترکیه با تمام قوا به مصاف جمهوری چک می‌رود: یک پیروزی برای ترک‌ها کافی است تا آنها به عنوان تیم دوم به مرحله بعد رفته و با جای اسپانیا با اتریش دیدار کنند. آنها در نیمه‌ای از نقشه مراحل حذفی قرار می‌گیرند که نیمه آسان‌تر است و تا مرحله نیمه‌نهایی حریفانی خیلی بزرگ در مقابل‌شان نخواهند داشت.

آنچه ترکیه از آن می‌ترسد باخت مقابل چک است. در صورت باخت ترکیه، این چک است که با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم می‌شود و ترکیه سه امتیازی به صورت میلی‌متری به جای مجارستان راهی مرحله بعد می‌شود، البته اگر باخت سنگینی مقابل جمهوری چک نیاورد. در این صورت آنها باید در مرحله بعد مقابل اسپانیا که قدرتمندترین تیم تورنمنت تا این لحظه بوده دیدار کنند.

باید چک را ببریم وگر نه کارمان تمام است / محاسبات مفصل ترکیه برای فرار کردن از اسپانیا! 2
باید چک را ببریم وگر نه کارمان تمام است / محاسبات مفصل ترکیه برای فرار کردن از اسپانیا! 3