شنبه 8 اردیبهشت 1403

با اعلام نخست وزیر انگلیس؛ مجوز از سرگیری لیگ برتر انگلیس از 12 خرداد صادر شد

وب‌گاه نود مشاهده در مرجع
با اعلام نخست وزیر انگلیس؛ مجوز از سرگیری لیگ برتر انگلیس از 12 خرداد صادر شد

دستور جدیدی برای شروع فعالیت‌های ورزشی در انگلیس تعیین شد.

به گزارش سایت نود، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز اعلام کرد ورزش حرفه ای در زودترین زمان از تاریخ یک ژوئن (12 خرداد) و در پشت درهای بسته از سرگرفته خواهد شد.

پس از گذشت 2 ماه از تعطیلی لیگ برتر، امروز نخست وزیر انگلیس خبر از صدور مجوز از سرگیری رقابت‌های ورزشی پشت درهای بسته و از تاریخ یک ژوئن داد؛ خبری خوب برای لیگ برتر انگلیس که می‌تواند برنامه ریزی برای از سرگیری را شروع کرده و در پایان ماه ژوئن به سرانجام برساند.

با انتشار یک متن شصت صفحه ای مشخص شد که دولت انگلیس مخالفتی با شروع دوباره فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی از تاریخ یک ژوئن ندارد اما هرگونه فعالیتی باید پشت درهای بسته به انجام برسد.

امروز جلسه ای بین 20 باشگاه حاضر در لیگ برتر برگزار شده که هنوز ادامه دارد و با وجود انتشار خبر مجوز دولت، شاهد هیچ واکنشی از سوی باشگاه‌ها نبودیم.

چند تیم قعر جدولی لیگ برتر خواهان نیمه تمام ماندن بازی ها هستند؛ در حالی که اکثریت باشگاه‌ها رای به ادامه لیگ و تمام شدن بازی‌ها پس از انجام هفته‌های باقی‌مانده داده‌اند. تاثیر اقتصادی و اجتماعی نیمه تمام ماندن لیگ به قدری زیاد است که اتحادیه فوتبال انگلیس در تلاش است تا به راهکاری جممع برای ادامه فوتبال برسد.

پیش از این کشورهای بلژیک، فرانسه و هلند لیگ فوتبال خود را نیمه تمام گذاشتند اما در آلمان از جمعه پیش رو قرار است بوندسلیگا از سر گرفته شود. رسانه‌های بریتانیا پیش‌بینی کرده‌اند فوتبال در انگلیس همچون لالیگا از 12 ژوئن (23 خرداد) ادامه یابد.

1977