جمعه 30 شهریور 1403

با درمان تومور مغزی: ستاره فنلاند آماده مقابله با انگلیس!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با درمان تومور مغزی: ستاره فنلاند آماده مقابله با انگلیس!

ایلماری نیسکانن، ستاره تیم ملی فنلاند، پس از غلبه بر تومور مغزی، آماده است تا در مقابل انگلیس بازی کند.

به گزارش "ورزش سه"، ایلماری نیسکانن 26 ساله قرار است در دیدار لیگ ملت‌ها در سه‌شنبه شب در استادیوم ومبلی برای کشورش به میدان برود. او تنها فوتبالیست فنلاندی است که در حال حاضر در انگلیس بازی می‌کند. او به عنوان وینگ‌بک برای تیم اکستر سیتی در لیگ یک به میدان می‌رود. اما همه چیز می‌توانست بسیار متفاوت باشد، زیرا او در سن 18 سالگی، درست قبل از دعوت به تیم ملی، دچار تشنج شد.

یک اسکن نشان داد که او تومور مغزی دارد اما به طرز شگفت‌انگیزی، نیسکانن خونسردی خود را حفظ کرد و کل فرآیند بهبودی را با آرامش طی کرد. این بازیکن ملی‌پوش فنلاندی به تایمز گفت:«البته، این یک شوک بزرگ بود، اما من هنوز نسبتاً آرام بودم. این اتفاق برای خانواده و دوستانم سخت بود، اما به دلایلی من واقعاً بدون استرس بودم. در طول فرآیند، به دکتر اعتماد داشتم. احساس می‌کردم که واقعاً منتظر جراحی هستم تا از شر تومور خلاص شوم. حتی شب قبل از جراحی، احساس خوبی داشتم و خوشحال بودم که می‌توانم این کار را انجام دهم و تومور را بردارم و زندگی عادی خود را ادامه دهم.»

نیسکانن بهبود یافت و به صورت قرضی به تیم دیگری رفت و سپس با انتقال 300 هزار پوندی به اینگولشتات، تیمی در دسته سوم آلمان پیوست. اما پس از از دست دادن جایگاه خود در ترکیب اصلی، فرصت حضور در یورو 2020 را از دست داد.

او سپس به بریتانیا رفت و ابتدا دو سال در داندی یونایتد بازی کرد و سپس سال گذشته به اکستر پیوست

و اکنون او با ماموریت سختی روبرو است و باید خط حمله انگلیس را متوقف کند. با این حال، آرزوهای او برای مقابله با فیل فودن و اولی واتکینز، بازیکن سابق اکستر، با خروج این دو از لیست تیم انگلیس به سرمربیگری لی کارزلی، نقش بر آب شد. نیسکانن درباره بازی با انگلیس گفت:«ما مطمئن هستیم که می‌توانیم آن‌ها را به چالش بکشیم. وقتی به یورو فکر می‌کنم، به عنوان مثال، انگلیس در همان گروه با اسلوونی بود و مساوی کرد. ما اسلوونی را در گروه خود در مقدماتی یورو داشتیم. کمی بیش از یک سال پیش، ما اسلوونی را 2-0 شکست دادیم.»

او افزود:«من فنلاند را بسیار دوست دارم. همیشه پوشیدن پیراهن تیم ملی یک افتخار باورنکردنی است. وقتی سرود ملی را می‌شنوید، فوراً احساس غرور می‌کنید. همیشه. همه بازی با انگلیس را تماشا خواهند کرد. همه دوستانم تماشا خواهند کرد. تقریباً تمام فنلاند بازی را تماشا خواهند کرد. این چیزی بسیار ویژه برای کل کشور است. امیدوارم روزی دوباره در یک تورنمنت بزرگ حضور داشته باشیم.»

با درمان تومور مغزی: ستاره فنلاند آماده مقابله با انگلیس! 2