یک‌شنبه 13 خرداد 1403

با صدمین بازی نامگذاری می‌شود:/ نوزدهم دی روز ملی کریم انصاری‌فرد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با صدمین بازی نامگذاری می‌شود:/ نوزدهم دی روز ملی کریم انصاری‌فرد!

کریم انصاری‌فرد شب گذشته برای نود و نهمین بار در ترکیب تیم ملی ایران به میدان رفت.

به گزارش "ورزش سه"، کریم انصاری‌فرد اولین بار در دوره علی دایی به تیم ملی دعوت شد اما در دوران افشین قطبی بود که به چهره ثابت خط حمله تیم ملی تبدیل شد و در جام ملت‌های 2011 نیز به میدان رفت و حالا خود را آماده جام ملت‌های 2023 می‌کند.

کریم در این مدت 29 گل ملی هم به ثمر رسانده و هفتمین گلزن ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود. اما رکورد ویژه او در تعداد بازی ملی است، جایی که روز گذشته نود و نهمین حضور خود در ترکیب تیم ایران را تجربه کرد.

او حالا در بازی با اندونزی (نوزدهم دی) برای صدمین بار پیراهن تیم ملی را خواهد پوشید تا به هشتمین فوتبالیست تاریخ ایران با تعداد بازی ملی سه رقمی تبدیل شوند.

جالب اینکه او حالا به همراه احسان حاج‌صفی تنها بازیکنان ایران خواهند بود که چهار جام ملت‌ها را تجربه می‌کنند و در عین حال حضور در سه جام جهانی را هم در کارنامه دارند که رزومه‌ای فوق‌العاده برای هر فوتبالیستی محسوب می‌شود.

انصاری‌فرد که 32 ساله است، احتمالا در جام ملت‌ها به رکورد 101 بازی ملی آندرانیک تیموریان هم خواهد رسید و اگر بعد از این مسابقات هم در ترکیب تیم ایران باقی بماند، مهدی مهدوی‌کیا، سیدجلال حسینی، علی کریمی، احسان حاج‌صفی، علی دایی و جواد نکونام را بالاتر از خود خواهد داشت.