پنج‌شنبه 5 مهر 1403

با وجود صحنه‌های جنجالی: دربی VAR نداشت!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با وجود صحنه‌های جنجالی: دربی VAR نداشت!

پیام حیدری در طول دربی برای تماشای هیچ موقعیت مشکوکی به مانیتور VAR کنار زمین نرفت.

به گزارش "ورزش سه"، دربی شماره 104 امشب در اراک با برتری 1-0 پرسپولیس با گلی که کنعانی‌زادگان از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند به پایان رسید.

این بازی همانطور که انتظار می‌رفت با حداکثر تنش و با درگیری همراه بود. با اینکه دربی با حضور VAR برگزار می‌شد و حتی برادر بیژن حیدری در اتاق وی‌ای‌آر نشسته بود اما تنها نقش اتاق کمک‌داور ویدیویی چک کردن صحنه‌های مشکوک و نظر دادن به داور وسط از طریق گوشی‌های او بود.

مهمترین اتفاق داوری بازی بدون شک اعلام پنالتی در دقایق پایانی بود. رامین رضاییان با بی‌احتیاطی‌ای که عجیب به نظر می‌رسید پای سعید مهری را زد و او را در محوطه سرنگون کرد. حیدری که به صحنه نزدیک بود بدون معطلی سوت زده و نقطه پنالتی را نشان داد. رضاییان که فشار زیادی را تحمل می‌کرد از حیدری می‌خواست این صحنه با VAR چک شود. داور در همان حال مشغول گوش دادن به اتاق کمک‌داور ویدیویی بود ولی در نهایت نیازی به بازبینی صحنه در کنار زمین نبود. پنالتی را کنعانی‌زادگان در دقیقه 93 وارد دروازه استقلال کرد.

در دقیقه 11 صحنه مشکوکی که البته علیپور ابتدا تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد اما تیم داوری اعتقادی به خطا نداشت. در این صحنه هم با وجود اعتراض هواداران پرسپولیسی حیدری نیازی به بازبینی صحنه توسط وی‌ای‌آر ندید.

در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول هم ارسال عالیشاه به وحید امیری نرسید و تعادل او در محوطه به هم خورد. این بار هم حیدری در گوشی خود با اتاق VAR صحبت کرد و نیازی به بازبینی صحنه در مانیتور کنار زمین نبود.

با وجود صحنه‌های جنجالی: دربی VAR نداشت! 2