دوشنبه 16 مهر 1403

با پشت سر گذاشتن 9 مدعی جدی؛/ پیتو بالاتر از ستاره ایرانی مرد سال جهان شد (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با پشت سر گذاشتن 9 مدعی جدی؛/ پیتو بالاتر از ستاره ایرانی مرد سال جهان شد (عکس)

ژان پیر گیزل کاستا ملقب به پیتو، فوق ستاره برزیلی بارسلونا بالاتر از سالار آقاپور و هشت ستاره دیگر با اماری خیره کننده به عنوان مرد سال فوتسال جهان شناخته شد

به گزارش ورزش سه، فوتسال پلنت معتبرترین رسانه در فوتسال جهان که مسیر دوران ظهور فرانس فوتبال را دنبال می‌کند و میان مربیان و بازیکنان بزرگ دنیا و از جمله طرفداران از اعتبار بسیاری زیادی برخوردار است، روز گذشته از ده نامزد جایزه بهترین بازیکن جهان در سال 2023 رونمایی کرد که سالار آقاپور ستاره تیم ملی و پسر طلایی فوتسال جهان در سال 2022 در این سیاهه حضور داشت. کارشناسان فوتسال پلنت پیش از آغاز جام جهانی و خیلی زود و همانطور که پیش بینی می‌شد مرد سال جهان را معرفی کردند و این جایزه بزرگ به پیتو فوق ستاره برزیلی باشگاه بارسلونا اختصاص یافت.

پیتو که به جادوگر فوتسال مشهور است در سال 2023 آماری خیره کننده را از خود برجای گذاشت و از آن جایی که قاتل بالفطره دروازه هاست و مهارت خاصی در گلزنی دارد، 23 بار در لیگا ناسیونال (لالیگا) دروازه ها را فرو ریخت. او همچنین در دوران حرفه‌ای خود در 372 مسابقه، 231 گل را به ثمر رسانده و پست تخصصی وی راس (مهاجم) است. او همچنین تا سال 2027 با بارسلونا قرارداد دارد و جزو پردرآمدترین بازیکنان دنیا به شمار می‌رود.

پیتو بازیکنی کامل و بی‌نقص است و از او فالکائو جدید یاد می‌کنند. او قد بلند، سریع، فیزیکی، باهوش، مصمم، متکبر و کاریزماتیک و بهترین بازیکن حال حاضر جهان فوتسال خواهد بود و با این عنوان طلایی در جام جهانی ازبکستان به میدان می‌رود. پیتو که بسیار با استعداد، غیرقابل پیش‌بینی است، پنجمین برزیلی تاریخ شد که پس از مانوئل توبیاس (سه بار)، فالکائو (چهار)، شوماخر (یک بار) و هم تیمی فعلی‌اش در برزیل، فرائو (سه بار) برنده این جایزه شده است.

جایزه مهم در شرایطی به پیتو تعلق گرفت که پانی وارلا بهترین جهان در سال 2022، سالار آقاپور پسر طلایی جهان در سال 2022، ویکتور موریلو داسیلوا بهترین بازیکن لیبرتادورس، زیکی‌ته پدیده پرتغالی فوتسال جهان و ستاره‌های دیگر از جمله آلن براندی، فریرا داسیلوا، لیما و کاتلا اسپانیایی از نامزدهای تصاحب آن بودند.

با پشت سر گذاشتن 9 مدعی جدی؛/ پیتو بالاتر از ستاره ایرانی مرد سال جهان شد (عکس) 2
با پشت سر گذاشتن 9 مدعی جدی؛/ پیتو بالاتر از ستاره ایرانی مرد سال جهان شد (عکس) 3