شنبه 31 شهریور 1403

با پنالتی اهدایی داور بردید، حق شما فینال نیست / خشم آلمان‌ها علیه انگلیس: متقلب‌ها، کاش ببازید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با پنالتی اهدایی داور بردید، حق شما فینال نیست / خشم آلمان‌ها علیه انگلیس: متقلب‌ها، کاش ببازید!

رسانه‌های آلمانی حملات همه جانبه‌ای به تیم ملی انگلیس کرده و به خاطر پنالتی اعلام شده روی هری کین آنها را به باد انتقاد گرفته‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس در نیمه‌نهایی یورو 2024 با یک پیروزی دراماتیک با گل دقیقه آخر اولی واتیکنز موفق شد هلند را 2-1 شکست داده و راهی فینال شود.

اما یکی از مهمترین اتفاقات آن مسابقه اعلام پنالتی روی هری کین بود. درحالیکه کین می‌خواست شوت بزند دنزل دامفرایس هم پایش را بالا آورد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. رسانه‌های آلمانی امروز در حملاتی هماهنگ به سه‌شیرها تاخته و آنها را به تقلب و صعود به فینال بدون شایستگی متهم کردند.

این حملات رسانه‌های آلمانی بار دیگر نشان می‌دهد که بین آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها چه رقابت قدیمی‌ای وجود دارد. رقابتی که ریشه‌های اصلی‌اش در زمین فوتبال نیست.

روزنامه بیلد امروز در یادداشتی تندترین انتقاد ممکن را به تیم ملی انگلیس داشت. این روزنامه می‌گوید درحالیکه تیم ملی اسپانیا، با اینکه ما یعنی آلمان، را شکست داده ولی همه می‌دانند که آنها عالی بازی کرده‌اند و رسیدن به فینال حق‌شان است. ولی انگلیس چه؟ آنها با تقلب به فینال رسیدند و کاپیتان‌شان خودش را الکی به زمین انداخت و داد زد که انگار پایش قطع شده تا داور پنالتی بگیرد. نه، حضور در فینال حق شما نیست. شما با تقلب به فینال رسیدید.

در ادامه یادداشت این روزنامه چنین می‌خوانیم: "دو روز به پایان یورو باقی مانده و انگلیس و اسپانیا در برلین به مصاف هم می‌روند. از ما خرده نگیرید اگر طرفدار اسپانیا باشیم. آنها مدعی اصلی هستند و امیدواریم چهارمین جام قهرمانی به آنها برسد. فارغ از حرکت هری کین که مشخصا سعی داشت داور را گول بزند خیلی از کارشناس‌های داوری گفتند که قبل از رسیدن توپ به موقعیت درگیری کین و دامفرایس توپ به دست ساکا برخورد کرده است".

با پنالتی اهدایی داور بردید، حق شما فینال نیست / خشم آلمان‌ها علیه انگلیس: متقلب‌ها، کاش ببازید! 2
با پنالتی اهدایی داور بردید، حق شما فینال نیست / خشم آلمان‌ها علیه انگلیس: متقلب‌ها، کاش ببازید! 3
با پنالتی اهدایی داور بردید، حق شما فینال نیست / خشم آلمان‌ها علیه انگلیس: متقلب‌ها، کاش ببازید! 4