دوشنبه 2 مهر 1403

بدشانسی نیمار: نتوانست تابستان به بارسا برگردد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بدشانسی نیمار: نتوانست تابستان به بارسا برگردد

نیمار برخلاف لیونل مسی در تابستان خواهان بازگشت به بارسلونا بود، اما دکو مدیر ورزشی بارسا می‌گوید که به خاطر هزینه های بالای این انتقال توافق هرگز واقعاً نزدیک نبوده است.

مهاجم ملی پوش برزیلی با قراردادی به مبلغ 222 میلیون یورو در سال 2017 به پاری سن ژرمن پیوست و نیوکمپ را ترک کرد. نیمار قبل از آن چهار سال بسیار موفق را در کاتالونیا گذرانده بود و هرگز این واقعیت را کتمان نکرد که دوست دارد روزی به بارسلونا برگردد. او پایان فصل قبل ابراز تمایل کرد که به لالیگا بازگردد، اما در نهایت با امضای قرارداد با الهلال به کریستیانو رونالدو و دیگران در عربستان سعودی پیوست.

وقتی از دکو پرسیده شد که آیا هرگز پیشنهادی برای جذب نیمار برای بارسا وجود داشت یا خیر: "مذاکراتی با مدیربرنامه‌های او انجام شد. اما به دلیل هزینه بالای انتقال او و دستمزدش هرگز این انتقال شدنی نبود. او خودش این را می خواست که پیش ما برگردد در حالی که واقعا شدنی نبود!"

نیمار ادعا می کند که او و مسی در طول مدت حضورشان در پاریس "جهنم" را تجربه کردند، با هواداران سختگیر به هدف اصلی تیم که قهرمانی در چمپیونزلیگ بود نرسیدند. در حالی که نیمار در نهایت پایتخت فرانسه را زیر فشار ترک کرد، دکو مدعی است که دوران او در PSG باید موفقیت آمیز تلقی شود. دکو گفت: "فکر دوران او خوب بود.. تفاوت این است که او در یکی از بزرگترین باشگاه های جهان، یعنی بارسلونا، حضور نداشت. او در پی اس جی بازی های زیادی انجام داد، اما ابعاد بارسلونا متفاوت است. این بدان معناست که بازیکنان می توانند برای توپ طلا ظاهر شوند. نیمار فصل های فوق العاده ای را در PSG پشت سر گذاشت. تفاوت این است که پاری سن ژرمن متأسفانه نتوانست ابعاد لازم را ارائه دهد. بارسلونا، از این نظر، باشگاهی است که می تواند خیلی بیشتر از اینها جلوه کند. فکر می کنم نیمار در بارسلونا خوشحال بود. "

نیمار در 173 بازی 118 گل برای پاری سن ژرمن به ثمر رساند و اکنون به دلیل مصدومیت پارگی رباط صلیبی ممکن است 9 ماه از میادین دور باشد.

بدشانسی نیمار: نتوانست تابستان به بارسا برگردد 2