جمعه 10 فروردین 1403

برای اولین بار یک زن نخست‌وزیر ایتالیا می‌شود؟

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
برای اولین بار یک زن نخست‌وزیر ایتالیا می‌شود؟
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، با آغاز انتخابات پیش از موعد ایتالیا پس از استعفای «ماریو دراگی» از نخست‌وزیری، نظرسنجی‌ها از احتمال انتخاب خانم «جورجیا ملونی» به عنوان نخست‌وزیر جدید حکایت دارند.

منابع رسانه‌ای از ایتالیا خبر دادند، صندوق‌های آرا در سراسر ایتالیا برای اخذ رای مردم این کشور در انتخابات پیش از موعد سراسری بازگشایی شدند تا تکلیف قانونگذاران این کشور و منصب نخست‌وزیری مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انتخابات پیش از موعد سراسری در ایتالیا پس از انحلال پارلمان این کشور توسط «سرجیو ماترالا» رئیس‌جمهور ایتالیا در ماه جولای در حال برگزاری است.

رئیس‌جمهور ایتالیا بعد از استعفای «ماریو دراگی» نخست‌وزیر این کشور مجبور به انحلال پارلمان شده بود.

حدود 51 میلیون نفر در ایتالیا واجد شرایط رای دادن در این دانتخابات هستند و پیش از این، بیش از چهار میلیون شهروند ایتالیایی ساکن خارج این کشور در انتخابات شرکت کردند.

«جورجیا ملونی»

طبق گزارش‌ها، از جمعیت حدود 59 میلیون نفری ایتالیا حدود 51 درصد از رای دهندگان واجد شرایط، خانم هستند.

برای اولین بار در تاریخ ایتالیا، افراد بالای 18 سال می‌توانند در انتخابات مجلس اعلی (سنا) شرکت کنند. تا قبل از آن این افراد می‌توانستند در انتخابات مجلس سفلا شرکت کنند.

رای گیری در انتخابات سراسری ایتالیا از ساعت هفت صبح روز یکشنبه آغاز و تا 23 شامگاه امروز به وقت محلی ادامه خواهد یافت.

مردم ایتالیا با شرکت در این انتخابات سراسری باید 200 سناتور عضو مجلس اعلا و 400 عضو مجلس سفلای این کشور را انتخاب کنند.

طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در ایتالیا، ائتلاف دست راستی «برادران ایتالیا» به رهبری خانم «جورجیا ملونی» از دیگر رقبا پیشتاز است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، حزب «دموکراتیک» ایتالیا که رهبری آن را «انریکو لتا» برعهده دارد، در رده دوم قرار دارد و حزب راست افراطی «لیگا» در رتبه سوم است. رهبری لیگا برعهده «ماتئو سالوینی» است.

در صورت پیروزی ائتلاف دست راستی «برادران ایتالیا» به رهبری جورجیا ملونی، برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم، ایتالیا شاهد اولین زن در مقام نخست‌وزیری خواهد بود و همچنین این کشور دارای اولین رهبر راستگرای افراطی خواهد شد.
برای اولین بار یک زن نخست‌وزیر ایتالیا می‌شود؟ 2