چهارشنبه 6 تیر 1403

برای قهرمانی به آلمان آمده‌ایم تا ثابت کنیم بزرگیم / مودریچ: حق با مسی است، جام جهانی سخت‌تر است

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
برای قهرمانی به آلمان آمده‌ایم تا ثابت کنیم بزرگیم / مودریچ: حق با مسی است، جام جهانی سخت‌تر است

لوکا مودریچ، در نشست خبری کرواسی، گفت کروتها می‌خواهند با فتح جام یورو ثابت کنند از بهترین تیمهای دنیا هستند.

به گزارش "ورزش سه"، لوکا مودریچ که اخیرا با پیراهن رئال مادرید فاتح چمپیونزلیگ شده می‌گوید می‌خواهد یک جام دیگر هم به دست بیاورد: جام قهرمانی یورو 2024 با پیراهن تیم ملی کشورش کرواسی.

مودریچ که در نشست خبری پیش از بازی فردا مقابل اسپانیا شرکت کرد بود گفت بدون شک کرواسی سخت‌ترین گروه را دارد. او گفت با وجود احترامی که برای اسپانیا قائل است می‌خواهد جام را خوب آغاز کرده و در نهایت با کرواسی به قهرمانی برسد.

قبول داری که آخرین تورنمنت بهترین نسل فوتبال کرواسی را می‌بینیم؟ دوست ندارم موفقیتهای خودمان را با دیگر نسل‌ها مقایسه کنم. در تیم ما الان ترکیب خوبی از باتجربه‌ها و جوان‌ها حضور دارند. ما جوانهای خیلی سریعی داریم به خصوص وینگرها.

نظرت درباره بازی با اسپانیا؟ اسپانیا تیم خیلی باکیفیتی است. ما برای بازی با آنها هیجان داریم و بارها با اسپانیا بازی کرده‌ایم. برای اینکه آنها را ببریم باید از همه نظر خوب باشیم و به جزئیات توجه کنیم. می‌خواهیم نتیجه خوبی به دست بیاوریم. ما الان از بهترین تیمهای دنیا هستیم و می‌خواهیم در این تورنمنت بالاخره به جام برسیم.

از افتخاراتی که در دوران فوتبالت به دست آوردی راضی هستی؟ من همیشه به خودم باور داشتم. اگر سالها پیش یک نفر ورقه کاغذی دستم می‌داد و می‌گفت بنویس که می‌خواهی در فوتبالت به چه موفقیت‌هایی برسی می‌ترسیدم چیزهایی که به آنها رسیده‌ام را بنویسم. چون واقعا انتظار نداشتم این همه موفقیت برایم اتفاق بیفتد. ولی بعد از همه آن سالها حالا به اینجا رسیده‌ام و اینجا هستم.

نظرت راجع به گروه کرواسی؟ سخت‌ترین گروه مال ماست. این یک واقعیت است و همه به آن اذعان دارند. گروهی که هم ایتالیا در آن هست و هم اسپانیا. برای همین شروع خوب خیلی مهم است.

جدال لفظی مسی و امباپه را حتما دیده‌ای، به نظر تو جام جهانی سخت‌تر است یا یورو؟ دوست ندارم مقایسه کنم. ولی در جام جهانی آرژانتین، برزیل، اروگوئه و شیلی هم هستند. به نظرم جام جهانی سخت‌تر است چون بهترین تیمهای دنیا حضور دارند.

خوسلو اخیرا حرفهایی زده بود که به نظر می‌رسد تو را تهدید کرده بود؟ نمی‌دانم منظورشان چیست. فکر کنم بهتر است از خودشان بپرسید.

درباره نسلهای کرواسی حرف زدی. درباره این نسل جدید فوتبال اسپانیا و مقایسه‌اش با نسل طلایی آنها نظری داری؟ گفتم که دوست ندارم مقایسه کنم. نسلی که دو یورو و یک جام جهانی گرفت خیلی خاص بود و از بهترینهای تاریخ اسپانیا بود. ولی این نسل هم خیلی خوب و بااستعداد است. من برایشان احترام زیادی قائلم.

از بازی‌های پرتعداد با اسپانیا خسته نشدی؟ نه اصلا. ما دوست داریم با تیمهای بزرگی مثل اسپانیا بازی کنیم. ما برای بازی کردن و نتیجه گرفتن اینجا هستیم. بارها در جام جهانی ثابت کرده‌ایم که از بزرگان دنیا هستیم و در یورو حالا یک قدم با یک جام مهم فاصله داریم. ما اعتماد به نفس خیلی زیادی داریم و بی‌صبرانه منتظر شروع تورمنت هستیم و باور داریم می‌توانیم کاری بزرگ انجام بدهیم.

برای قهرمانی به آلمان آمده‌ایم تا ثابت کنیم بزرگیم / مودریچ: حق با مسی است، جام جهانی سخت‌تر است 2